:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
روز 11 فروردین 98 رخ داد

صعود شاخص کل بورس به کانال 185 هزار و 281 واحد

شاخص کل بورس در پایان معاملات اولین روز هفته جاری با ۳۸۵۱ واحد افزایش به کانال ۱۸۵ هزار واحد صعود کرد و روز یکشنبه 11 فروردین نیز به 185 هزار و 281 واحد رسید
کد خبر: ۱۳۳۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
اقتصاد گردان -  در جریان دادوستدهای روز شنبه بازار سرمایه تعداد ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۶۴۱ میلیارد تومان در ۱۹۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۸۱۵ واحدی در ارتفاع ۱۸۵ هزار و ۳۵۸ واحد قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل نمادهای معاملاتی پتروشیمی پردیس، صنعتی بهشهر و حفاری شمال با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص بورس شدند.

همچنین شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز متعادل و مثبتی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۱۰۰ واحد، کل (هموزن) ۶۷۸ واحد، قیمت (هموزن) ۴۷۳ واحد، آزاد شناور ۴۴۳۹ واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۲۵۹۹ و ۸۵۸۸ واحد رشد را به‌ثبت رساند.

از سویی دیگر، در بازارهای فرابورس هم با معامله ۹۴۰ میلیون ورقه به‌ارزش ۳۰۲ میلیارد تومان در ۱۵۲ هزار نوبت، آیفکس ۵۵ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۴۱۳ واحد قرار گرفت.