:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

اجرای بسته جامع تامین تجهیزات بندری در سال ۹۸

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنای سازمان بنادر و دریانوردی از اجرای بسته جامع تامین تجهیزات بنادر در سال ۱۳۹۸ خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
اقتصادگردان- محمدرضا اله‌یار با تاکید بر این‌که نزدیک شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات بنادر ایران به استانداردهای بین‌المللی روز دنیا طبق شرایط ویژه هر بندر یکی از مهمترین اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری است، اظهار کرد: علاوه بر این‌که بسته جامعی به منظور تأمین تجهیزات بنادر تعریف شده است که از ظرفیت مجموعه‌های توانمند داخلی به نحوه مطلوب استفاده کرد و متناسب با منابع مالی تأمین شده پروژه‌ها را پیش برد، اتفاقی که به عنوان یک جهش بزرگ در حوزه تجهیزات بندری تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه تجهیزات بندری بسته بسیار جامع و بزرگی تعریف شده است که بخشی از آن در راستای طرح تحول صنعت دریایی است، در همین رابطه هم تفاهم‌نامه‌ای در سال ۹۷ بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع منعقد شد که بتوان از ظرفیت مجموعه‌های توانمند داخلی به نحوه مطلوب استفاده کرد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برخی اولویت‌های مهندسی و توسعه امور زیربنایی بنادر ایران، بیان کرد: باید طبق یک برنامه‌ریزی مشخص و زمان بندی شده بر اساس استانداردهای بین‌المللی روز دنیا وضعیت خود را پیش ببریم و برای هر بندر نسخه مربوط به آن را طراحی کنیم.

اله‌یار ادامه داد: بحث مربوط به طرح توسعه فاز ۳ بندر شهید رجایی موضوع دیگری است که امیدواریم تا پایان سال جاری و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده ۲ پست اسلکه اولیه آن تحویل داده شود. علاوه بر این مطالعات فاز ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در دستور کار قرار دارد و در صورت تأمین منابع مالی فعالیت مربوط به آن پیش خواهد رفت.