:
كمينه:۵.۹۹°
بیشینه:۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

معافیت مالیاتی واحدهای تجاری آسیب‌دیده در سیل

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه به زودی مصوبه هیئت دولت برای سیل‌زدگان مازندرانی ابلاغ خواهد شد تا بازسازی آغاز شود، گفت: واحدهای تجاری که تا 50 درصد در سیل اخیر مازندران آسیب دیدند، از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.
کد خبر: ۱۳۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
اقتصادگردان- محمدباقر نوبخت شامگاه چهارشنبه در ساری و در جلسه شورای راهبردی مدیریت بحران مازندران، با بیان این‌که از ابتدای وقوع سیل تاکنون، مبلغ ۱۵ میلیارد تومان تنخواه به مازندران برای بازسازی خسارت ناشی از سیل کمک شده است، اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیأت دولت سقف تسهیلات بلاعوض برای روستائیانی که واحدهای مسکونی‌شان دچار خسارت شد، ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است، همچنین برای ساخت واحدهای مسکونی نیز ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت دریافت خواهند کرد.

وی با بیان این‌که بر اساس تصمیم هیئت دولت برای هر واحد مسکونی شهری خسارت دیده از سیل در مازندران نیز ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: به واحدهای مسکونی که نیاز به تعمیر خواهند داشت، ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود، همچنین واحدهای تجاری خسارت دیده نیز تا ۴۵ میلیون تومان می‌توانند تسهیلات دریافت کنند و واحدهای تجاری که تا ۵۰ درصد آسیب دیدند از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به این‌که به کشاورزانی که مزارع‌شان با خسارت رو به رو شد، ۲ میلیون تومان کمک بلاعوض در هر هکتار در نظر گرفته شد و این میزان برای باغات، ۵ میلیون تومان است، گفت: کمک بلاعوض برای هر رأس دام سبک ۵۰۰ هزار تومان و دام سنگین ۳ میلیون تومان است.

نوبخت با تاکید بر این‌که به زودی مصوبه هیئت دولت برای سیل‌زدگان مازندرانی ابلاغ می‌شود تا بازسازی آغاز شود، تصریح کرد: بیمه‌ها نیز برای پرداخت خسارت به مردم، زودتر وارد میدان شوند.