:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

سقوط بورس‌های جهانی

با افزایش نگرانی‌ها نسبت به وقوع رکود در اقتصاد آمریکا، بورس های جهانی با ریزش شدیدی مواجه شدند.
کد خبر: ۱۳۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
اقتصادگردان- به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتشار نتایج تحقیقات دستگاه قضایی آمریکا که به تبریه دونالد ترامپ از ارتباط با روسیه در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری منجر شد نیز نتوانست مانع از ریزش شدید بورس های جهانی در معاملات رود دوشنبه شود.

به نظر می رسد پس از رالی پرقردت ابتدای امسال تاکنون، معامله گران بیش از هر زمان دیگری نگران کاهش رشد اقتصادی در سطح جهان هستند. میشل مک کارتنی، استراتژیست موسسه سی ام سی مارکتس گفت: واضحا شاهد تغییر روند بازارها هستیم. چیزی که معاملات امروز را از معاملات جمعه متمایز کرد پاسخ بازارها به رشد ضعیف بود.

در معاملات امروز بورس های آسیایی،شاخص نیک کی ۲۲۵ بورس توکیو با ریزش ۳.۲ درصدی تا سطح ۲۰هزار و ۹۳۰.۲۷ واحدی عقب نشست، شاخص هانگ سنگ بورس هنگ کنگ با ۱.۷ درصد ریزش در سطح ۲۸هزار و ۶۱۴.۳۳ واحدی بسته شد و شاخص شانگهای کامپوزیت ۱.۱ درصد عقب رفت تا به ۳۰۷۰.۷۰ واحد برسد.

در دیگر بورس های آسیایی، بورس سیدنی با ریزش ۱.۳ درصدی و بورس سنگاپور با ریزش ۱.۲ درصدی بسته شد. در کره جنوبی شاخص بورس سیول ۱.۷ درصد سقوط کرد و در بورس های ولینگتون نیوزلند، مانیل فیلیپین و جاکارتای اندونزی نیز روند سقوط شاخص ها کاملا مشهود بود. نیک ویدال کارشناس موسسه راکوتن سکیوریتیز در همین رابطه گفت: بدبینی فزاینده ای به معامله گران برگشته است.

در بورس وال استریت نیز نگرانی از کاهش رشد اقتصادی این کشور باعث شد تا شاخص داوجونز به عنوان مهم ترین شاخص بورسی آمریکا با ریزش ۱.۸ درصدی در سطح ۲۵هزار و ۵۰۲.۳۲ واحدی بسته شود. در اروپا شاخص فوتسی ۱۰۰ بورس لندن ۲ درصد ریزش کرد و تا سطح ۷۲۰۷.۵۹ واحدی پایین آمد.

در بازار نفت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۶۶ سنت کاهش به ۵۷.۳۸ دلار رسید و نفت برنت با ۶۳ سنت کاهش به ازای ۶۶.۴۰ دلار در هر بشکه معامله شد.