:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
عضو کمیسیون انرژی مجلس :

رونق تولید وظیفه تک تک آحاد جامعه است

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان بیان کرد: یک مسوولیت بر دوش همه رسانه ها، احزاب و دلسوزان مردمی در فضای رسانه ای و مجازی است که به جای مچ گیری و ایجاد فضای رعب و وحشت و تنگنا برای سرمایه گذاران و کارآفرینان، فرهنگسازی شود که سرمایه های راکد و یا سرگردان در بازار که هرازگاهی سیلی می شود و التهاب در بازار ایجاد کرده و به تورم دامن می زند به سمت تولید برود و دستگاه های نظارتی کمک و اطلاعات بدهند و تصمیم را به نهادهای نظارتی و قضایی واگذار کنند تا فضای تولید آرام به سمت رونق پیش برود.
کد خبر: ۱۳۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
اقتصادگردان- حسین امیری خامکانی با تبریک سال نو به همه هموطنان و هم استانی‌ها و با اشاره به اینکه تقارن میلاد حضرت علی (ع) و آغاز سال نو را به فال نیک می گیریم، اظهار کرد: امیدواریم سال جدید سال خوبی برای همه باشد و بنده قبل از سال از تریبون مجلس اشاره کردم و مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند اینکه عده‌ای از قبل، سال ۹۸ را تهدید قلمداد می کردند اما اتفاق خاصی قرار نیست بیفتد و حتی رهبر انقلاب فرمودند امسال سال فرصت‌هاست.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ که با عنوان رونق تولید هدفگذاری شده، که اگر محقق شود کلید حل مشکل بیکاری، گرانی و تورم در کشور خواهد بود و رفاه نسبی را در زندگی مردم به دنبال خواهد داشت تصریح کرد: تحقق این شعار و رسیدن به هدف امسال با سخنرانی و همایش امکان‌پذیر نیست و مخاطب آن فرد و دستگاه خاصی نیست و همه باید احساس مسوولیت کنند.

نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک مسوولیت بر دوش مسوولان، مدیران، پرسنل، کارشناسنان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی و نهادهاست که فضای کسب و کار را تسهیل کنند و مدیران باید شخصا ورود کنند تا امور مربوط به تولید به راحتی و روانی انجام بگیرد.

وی افزود: بانک ها، محیط زیست، منابع طبیعی، آب و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان در شروع یک کسب و کار و راه اندازی یک واحد تولیدی باید حداقل وقت را صرف کنند و همه مدیران محلی و استانی برای ادامه کار و پایداری تولید وظیفه اصلی را به عهده دارند.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با تاکید بر اینکه بخشی از مشکل واحدهای تولیدی محلی، بخشی استانی و بخشی ملی است که نباید اینطور باشد که مشکلی ملی باشد و باید به استان اختیار می دادیم که مشکل در استان حل می شد گفت: حل مشکلات کارآفرینان و تولیدکنندگان اگر با پیگیری مدیران، کارمندان و کارشناسان انجام شود، قطعا سرعت عمل در تولید و فضای کسب و کار به وجود می آید و تولید و اشتغال رونق می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید بروکراسی و رفت و آمدها کاهش پیدا کند و مدیران پیگیر حل مشکلات باشند، افزود: یک مسوولیت دستگاه های نظارتی دارند که قطعا دنبال مچ گیری نیستند و قبل از هر سوءاستفاده کسی با مشاوره و همکاری هوشیارانه و ابتکار عمل راه قانونی را برای مسوولان و تولیدکنندگان تسهیل کنند و قدرت، اراده و انگیزه تصمیم گیری را نباید از مدیران گرفت بلکه با همکاری و تدبیر می شود هم سلامت کار را تضمین کرد و هم سرعت عمل در تصمیم گیری را بالا برد.

نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک مسوولیت بر دوش همه رسانه ها، احزاب و دلسوزان مردمی در فضای رسانه ای و مجازی است که به جای مچ گیری و ایجاد فضای رعب و وحشت و تنگنا برای سرمایه گذاران و کارآفرینان، فرهنگسازی شود که سرمایه های راکد و یا سرگردان در بازار که هرازگاهی سیلی می شود و التهاب در بازار ایجاد کرده و به تورم دامن می زند به سمت تولید برود و دستگاه های نظارتی کمک و اطلاعات بدهند و تصمیم را به نهادهای نظارتی و قضایی واگذار کنند تا فضای تولید آرام به سمت رونق پیش برود.

وی افزود: تولید کالا و خدمات اگر خوب است که هست برای همه باید خوب باشد و خط قرمز همه باشد لذا تولید و اشتغال آفرینی نباید سیاسی شود.

امیری اظهار کرد: یک مسوولیت نیز بر عهده آحاد جامعه است جایی که خودشان شاغل هستند و تولید کالا و خدمات می کنند، باید با کیفیت و کم هزینه تولید و خدمات ارائه و مصرف تولیدات داخلی هم حتما گردش مالی در واحدهای ایجاد می کند و موجب ارتقاء کیفیت می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ برندی در دنیا در نخستین روزها کیفیت امروز خود را نداشته و با تبلیغات تولیدات خود را در داخل و خارج از کشورشان به مصرف رساندند و امروز برند شدند.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: شعار سال خطاب به آحاد کشور است و تک تک افراد در هر قوه ای، هر نهاد شرکتی و نهاد خصوصی یا عمومی و دولتی از مجلس خبرگان تا مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، مجلس، دولت و هر کس که می تواند در کاهش مصرف یک لامپ در هزینه های تولید به یک واحد تولیدی کمک کرده و هر کس می تواند در راه اندازی یک واحد تولیدی موثر باشد و تسهیل و فضای کسب و کار را روان بکند، مورد خطاب مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه شاه بیت رونق تولید در تسهیل فضای کسب و کار، افزایش تولید، کاهش هزینه های تولیدی، ارتقا و کیفیت تولید و مصرف کالاهای تولیدی است خاطر نشان کرد: هیچکس نباید انگشت اشاره را به سمت دیگری بگیرد و فکر کند کسان دیگری باید تولید را رونق بدهند. هر کس باید فکر کند چگونه می تواند در این شعار موثر باشد و این شاخص‌ها نشان می دهد که در رونق تولید وظیفه تک تک آحاد جامعه است و هر فرد در یکی از این شاخص ها می تواند موثر باشد.