:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵

انتقاد نماینده مبارکه به سیاستهای ابلاغی اشتباه مسؤولان

نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: روز گذشته ساعت‌ها صحبت کردم، برخی آقایان به بنده گفتند که می‌دانیم، شاید سیاست آلاینده‌ها اشتباه باشد اما فعلا اجازه دهید اجرا شود.
کد خبر: ۱۳۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
اقتصادگردان- زهرا سعیدی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکر شفاهی به رییس‌جمهور، گفت: دستوری جدی برای تجدید نظر در سیاست‌های اعلامی سازمان برنامه و بودجه و اجرای این سیاستها بدهید.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در تذکری دیگر گفت: تذکرم درباره تاثیر آلاینده‌هاست. تذکرم به کارشناسان عزیز جسارت نباشد. یک سیاست ابلاغی و اعلام به کشور وارد می‌شود و ۸۰ میلیون نفر را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. وقتی می‌پرسیم این سیاست براساس کدام مدل علمی، استاندارد، فرمول و منطق پذیرفته شده است، پاسخ قانع کننده‌ای داده نمی‌شود. این سیاست مبتنی بر سیاستی است که فرضیات آن اثبات شده نیست. متاسفانه نظرات کارشناسی براساس منطق علمی و استانداردها نیست.

وی خطاب به لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی تذکر داد: بنده دو سه سال است پیگیرم تا اموال و املاکی که در اختیار مردم است از آنان گرفته نشود. وقتی اتفاقی در کشور می‌افتد که مخاطبش مردم است باید به آنان گفت مردم براساس این فرمول، مدل و منطق عملی تصمیم‌گیری می‌شود. روز گذشته ساعت‌ها صحبت کردم برخی آقایان به بنده گفتند که می‌دانیم شاید این سیاست اشتباه باشد اما فعلا اجازه دهید اجرا شود. کشورهای توسعه یافته برای هر نفر – مردم و تک تک مردم‌شان ارزش قائل هستند.

سعیدی از آمادگیش برای مناظره درباره سیاست‌های اعلامی جزء ۳ تبصره ب ماده ۶ برنامه ششم توسعه سخن گفت.