:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

قیمت روغن موتور از شهریور افزایش نیافته است

در حالی که هر ساله در ماه‌های پایانی، افزایش قیمت روغن موتور در بازار رخ می‌داد، به گفته رییس اتحادیه روغن و لاستیک، امسال افزایش قیمت در روزهای پایانی به ثبت نرسیده و این در حالی است که در سال جاری نوسان قیمتی در این بازار در اواسط سال رخ داد
کد خبر: ۱۳۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
اقتصاد گردان - هر ساله در ماه‌های پایانی سال به واسطه افزایش سفرها به وسیله خودروهای شخصی میزان مراجعه به تعمیرگاه‌ها و تعویض روغنی‌ها افزایش می‌یابد و این موضوع همواره با افزایش چشمگیر قیمت روغن موتور همراه بوده است.

در سال‌های گذشته بهانه افزایش قیمت‌ها، افزایش هزینه‌های تولید و رشد قیمت مواد اولیه تولید روغن موتور بود، اما در سال جاری به گفته رئیس اتحادیه روغن و لاستیک، در ماه‌های پایانی سال افزایش قیمتی رخ نداده است و آخرین افزایش قیمت روغن مربوط به شهریورماه امسال بوده است. این گفته داوود سعادتی‌نژاد در حالی مطرح می‌شود که در سال جاری به واسطه نوسان قیمت ارز به ویژه دلار، قیمت بسیاری از مواد اولیه تولید روند صعودی به خود گرفت و قیمت روغن موتور از این قاعده مستثنی نبود.

بررسی‌های میدانی در اواسط سال نشان از آن داشت که اگر به طور میانگین هزینه تعویض روغن یک خودروی پراید در انتهای سال گذشته در حدود ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان تمام می‌شد، در میانه سال جاری به محدوده ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافته و دلیل افزایش هزینه صاحبان خودرو فقط رشد قیمت روغن موتور و محصولات مصرفی بوده است. حال درباره شرایط فعلی این بازار، رئیس اتحادیه روغن و لاستیک معتقد است که محصولات روغنی و لاستیک به نرخ مصوب در بازار توزیع می‌شود و هیچ کمبودی در زمینه این دو قلم وجود ندارد. داوود سعادتی‌نژاد با بیان این‌که بازار روغن و لاستیک از سوی اتحادیه و وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های مرتبط به صورت دائم بازرسی و نظارت می‌شود، خاطرنشان کرد: با حمایت‌های صورت گرفته، حجم تولید روغن و لاستیک در کشور افزایش یافته و نیازی به واردات از دیگر کشورها احساس نمی‌شود و تنها در برخی از انواع محصولات لاستیک خودرو که تولید جوابگوی مصرف نیست، اندکی به واردات احتیاج است. وی با بیان این‌که در اواسط امسال درخواست افزایش ۱۰ درصدی نرخ دستمزد ارائه شده و تا به امروز نرخ جدیدی اعلام نشده است، ادامه داد: ارائه خدمات در واحدهای صنفی بر پایه نرخ مصوب انجام می‌شود و طبق قانون تمام واحدها موظف به ارائه‌ی فاکتور فروش و خدمات هستند.