:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

نظارت سازمان استاندارد بر بازار شب عید

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: درآستانه فرارسیدن سال نو به منظور حفظ و صیانت ازحقوق مصرف کنندگان، نظارت بیشتری بر مراکز تمرکز، توزیع و فروش کالا و نیز نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۳۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
اقتصادگردان- وحید مرندی مقدم با بیان اینکه این طرح با بررسی و نظارت بر مراکز تمرکز، توزیع و عرضه کالا از نظر کیفیت کالا انجام می شود، گفت: کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد، کالاهای مشمول اجرای تشویقی دارای نشان استاندارد، نظارت بر مراکز تمرکز، توزیع و عرضه کالا از نظر کمیت کالا ، بررسی کمیت کالاهای ارائه شده از نظر وزن، حجم و ابعاد مطابق استانداردها و وسایل سنجش از قبیل ترازوها و باسکول‌ها شامل این طرح است.

او با اشاره به اینکه کالاهای پر مصرف نوروزی مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد هستند، افزود: این کالاها شامل مواد غذایی، بهداشتی، شوینده‌ها، مواد شیمیایی، قطعات خودرو و همچنین کنترل ترازوها و وزنه‌ها در میادین میوه و تره بار و مراکز عرضه عمده و جزیی و کنترل نازل‌های سوخت است. مرندی گفت: در اجرای این طرح، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی نیز حضور دارند.