:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ثبت 530 هزار انبار در سامانه جامع انبارها

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از پیشرفت 60 درصدی سامانه جامع انبارها خبر داد و گفت: تاکنون 530 هزار انبار در این سامانه ثبت شده است.
کد خبر: ۱۳۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
اقتصادگردان- علی رهبری با اعلام این خبر، گفت: این سامانه سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت و تاکنون 530 هزار انبار در آن ثبت شده است. او افزود: یکی از وظایف سامانه جامع انبارها، کنترل ورود و خروج کالا از انبارها است. در این زمینه تا کنون در خصوص انبارهای نفتی، دام و طیور و خوراک دام و طیور بسیار موفق بوده ایم. به گفته رهبری، هم اکنون تمام مبادی و مقاصد محموله دامی در سامانه جامع انبارها ثبت شده است. همچنین ورود و خروج شان به شهرهای مختلف با صدور گواهی بهداشتی حمل و اتصال آن به بارنامه صورت می‌پذیرد و با توجه به دقت مناسب داده ها، ورود و خروج این مواد به مراکز نگهداری یا انبارها نیز بر اساس در سامانه ثبت است.

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه پس از راه اندازی سامانه جامع انبارها، به مرور صدور بارنامه برای انبارهایی که در این سامانه ثبت نشده بودند ممنوع شد، گفت: برای پیشگیری از حمل بار بدون بارنامه نیز بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با پلیس راهنمایی و رانندگی توافقاتی انجام شد که طبق این توافقات در 11 موقعیت از جاده های کشور به طور پایلوت سامانه جریمه هوشمند فرار بارنامه عملیاتی گردید و منجر به ۸ درصد افزایش بارنامه شده است. رهبری ادامه داد: طبق توافقات این دو نهاد و با هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تا پایان سال 97 این طرح به 35 موقعیت و در سال 98 به 100 موقعیت توسعه داده خواهد شد.

به گفته رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، با این روش، شفافیت خوبی در حمل بار کشور ایجاد شده و به دنبال آن شفافیت انبارها به مرور میسر خواهد شد. اگر انباری بخواهد بارنامه برایش صادر شود با اتصال اسناد انبار مربوطه یعنی حواله و رسید، صدور بارنامه با دقت و سرعت بیشتری فراهم خواهد شد. او  در ادامه در خصوص سامانه جامع حمل و نقل گفت: این سامانه که اطلاعات بارنامه های داخلی و خارجی در آن ثبت می شود تا کنون 80 درصد پیشرفت داشته که رشد قابل قبولی است. سامانه جامع انبارها زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت اداره می شود. از طریق این سامانه بایستی انبارها شناسنامه دار شده و اطلاعات خروج و ورود آن ها ثبت شود.