:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
بورس واحدهای تجاری ارزان قیمت در جنوب پایتخت

از متري 11 تا 80 ميليون؛ قیمت سرقفلی مغازه‌های تهران در مركز، شمال، جنوب، شرق و غرب پايتخت

ارزان‌ترین و کوچک‌ترین واحدهای تجاری پایتخت را می‌توانید در جنوب تهران پیدا کنید، اگر قصد خرید یک واحد تجاری 14 متری با سن بنای 22 سال در شهرری را دارید، باید برای هر مترمربع از این واحد تجاری 11 میلیون و 500 هزار تومان بپردازید و برای خرید کل این واحد تجاری باید 161 میلیون تومان هزینه کنید.برای خرید یک واحد تجاری 35 متری در نازی‌آباد که قیمت هر مترمربع آن 22 میلیون تومان است، باید 781 میلیون تومان هزینه کنید
کد خبر: ۱۳۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳
اقتصاد گردان -  زهره علامی|
درحالی که بررسی قیمت در بازار مسکن در 11 ماهه گذشته حکایت از افزایش 68.8 درصدی قیمت واحدهای مسکونی نسبت به مشابه سال گذشته دارد، اما نگاهی به قیمت واحدهای تجاری و اداری پایتخت طی ماه‌های گذشته، رشد قیمت چندانی را نشان نمی‌دهد و براساس تازه‌ترین آمار منتشر شده قیمت املاک تجاری، از فروردین ماه تاکنون بین صفر تا ٣٠ درصد رشد کرده است. کارشناسان اقتصادی دلیل ناهماهنگی قیمت واحدهای تجاری با واحدهای مسکونی را بالابودن عرضه این دسته از واحدهای ساختمانی نسبت به تقاضای موثر در بازار می‌دانند، عاملی که می‌تواند مانعی برای جهش قیمت واحدهای تجاری در تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز و... باشد.

نکته دیگری که درباره املاک تجاری، صدق می‌کند، این است که این املاک در دوران رکود و رونق املاک مسکونی قابلیت رشد بیش از تورم عمومی را ندارند و برهمین اساس خرید املاک تجاری با هدف سرمایه‌گذاری پیشنهاد نمی‌شود.در همین حال، بررسی‌های میدانی روزنامه «تعادل»، از قیمت و متراژ واحدهای تجاری در 5 منطقه مختلف پایتخت (شمال، غرب، مرکز، شرق و جنوب) نشان می‌دهد که واحدهای تجاری شمال پایتخت از نظر متراژ و قیمت نسبت به سایر مناطق بالاتر هستند و واحدهای تجاری در جنوب تهران هم پایین‌ترین متراژ و قیمت را دارند.

    شمال

برای خرید یک واحد تجاری در شمال پایتخت باید هزینه بالایی را پرداخت کنید، چون قیمت هر مترمربع ملک تجاری در این مناطق بالای 70 میلیون تومان است و متراژ این واحدهای تجاری هم بیش از 100 متر است.قیمت کل یک واحد تجاری 176 متری نوساز در خیابان ظفر تهران، 12 میلیارد و 320 میلیون تومان است و بر همین اساس قیمت هر مترمربع واحد تجاری در این منطقه 70 میلیون تومان است.

برای خرید یک واحد تجاری نوساز 130 متری در خیابان پاسداران تهران، باید متری 200 میلیون تومان هزینه کنید چون قیمت کل این واحد تجاری 27 میلیارد و 400 میلیون تومان است.اگر قصد خرید یک واحد تجاری191 متری نوساز را در محمودیه دارید، باید برای هر مترمربع واحد تجاری 130 میلیون تومان و برای خرید کل این واحد تجاری 24 میلیارد و 830 میلیون تومان پرداخت کنید.درصورتی که می‌خواهید یک واحد تجاری 100 متری نوساز 30 سال ساخت را در میدان مادر خریداری کنید، باید برای هر متر از این واحد 100 میلیون تومان بپردازید که برهمین اساس قیمت کل این واحد تجاری، 10 میلیارد تومان می‌شود.

  غرب

قیمت واحد تجاری در مناطق غربی نسبت به مناطق شمالی ارزان‌تر است و قیمت هر مترمربع واحد تجاری در اغلب واحدهای تجاری کمتر از 100 میلیون تومان است.خرید یک واحد تجاری 200 متری در خیابان آیت‌الله کاشانی که 30 سال از ساخت آن می‌گذرد، متری 50 میلیون تومان است که با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که قیمت کل این واحد، 12 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

در صورتی که قصد خرید یک واحد تجاری 158 متری نوساز در سعادت آباد را دارید باید برای هر مترمربع از این واحد تجاری، 100 میلیون تومان هزینه کنید چون قیمت کل این واحد تجار، 15 میلیارد و 800 میلیون تومان است.اگر قصد خرید یک واحد تجاری 164 متری با عمر بنای 8 سال را در مرزداران دارید باید 10 میلیارد و 660 میلیون تومان در چنته داشته باشید، چون قیمت هر مترمربع از این واحد تجاری، 65 میلیون تومان است.قیمت کل یک واحد تجاری 137 متری نوساز در منطقه آپادانای پایتخت 10 میلیارد و 125 میلیون تومان می‌شود که قیمت هر مترمربع از این واحد تجاری، 75 میلیون تومان است.

    مرکز

قیمت واحد تجاری در مرکز تهران نزدیک به غرب تهران است اگرچه سن بنا و خیابان هم در تعیین قیمت موثر است. به عنوان نمونه قیمت کل یک واحد تجاری، 135 متری نوساز در خیابان طالقانی تهران 9 میلیارد و 450 میلیون تومان است و قیمت هر مترمربع واحد تجاری دراین منطقه حدود 70 میلیون تومان است.برای خرید یک واحد تجاری 250 متری در خیابان کریم‌خان تهران که 30 سال از ساخت آن می‌گذرد باید برای هر مترمربع از این واحد تجاری، 14 میلیون تومان بپردازید که برهمین اساس قیمت کل این واحد تجاری، 3 میلیارد و 750 میلیون تومان می‌شود.درصورتی که قصد خرید یک واحد تجاری 237 متری نوساز در خیابان مفتح را دارید، باید برای هر مترمربع واحد تجاری 70 میلیون تومان و برای کل این واحد، ‌24 میلیارد و 990 میلیون تومان بپردازید.

برای خرید یک واحد تجاری 178 متری با عمر بنای 30 سال در خیابان بهشتی، باید 17 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه کنید، زیرا قیمت هر مترمربع واحد تجاری دراین منطقه 100 میلیون تومان است.

    شرق

خرید واحد تجاری در شرق تهران آسان‌تر از شمال، مرکز و غرب است؛ اگرچه در این مناطق هم واحدهای تجاری گران قیمت یافت می‌شود.در صورتی که خواهان خرید یک واحد تجاری 128 متری نوساز در مجیدیه را دارید، باید برای هر مترمربع واحد تجاری، 60 میلیون تومان هزینه کنید که برهمین اساس قیمت کل این واحد 7 میلیارد و 680 میلیون تومان می‌شود.

قیمت کل یک واحد تجاری 230 متری در خیابان دلاوران که 30 سال از ساخت آن می‌گذرد، 20 میلیارد تومان است و قیمت هر مترمربع از این واحد تجاری، 50 میلیون تومان است.برای خرید یک واحد تجاری 105 متری نوساز در نارمک تهران باید 6 میلیارد و 900 میلیون تومان پرداخت کنید، چون قیمت هر مترمربع از این واحد تجاری، 60 میلیون تومان است.اگر خواهان خرید یک واحد تجاری 200 متری نوساز در خیابان شمس آباد را دارید، باید برای هر متر مربع از این واحد تجاری 26 میلیون و 660 هزار تومان و برای خرید کل این واحد 6 میلیارد و 400 میلیون تومان بپردازید.

    جنوب

ارزان‌ترین و کوچک‌ترین واحدهای تجاری پایتخت را می‌توانید در جنوب تهران پیدا کنید، اگر قصد خرید یک واحد تجاری 14 متری با سن بنای 22 سال در شهرری را دارید، باید برای هر مترمربع از این واحد تجاری 11 میلیون و 500 هزار تومان بپردازید و برای خرید کل این واحد تجاری باید 161 میلیون تومان هزینه کنید.برای خرید یک واحد تجاری 35 متری در نازی‌آباد که قیمت هر مترمربع آن 22 میلیون تومان است، باید 781 میلیون تومان هزینه کنید.

درصورتی که بخواهید یک واحد تجاری 45 مترمربعی در خانی‌آباد را دارید باید برای هر مترمربع واحد تجاری 22 میلیون تومان پرداخت کنید قیمت کل این واحد تجاری، 990 میلیون تومان می‌شود.

قیمت کل یک واحد تجاری 16 مترمربع در منطقه خزانه 412 میلیون و 800 هزار تومان می‌شود چون قیمت هر مترمربع واحد تجاری در این منطقه 25 میلیون و 800 هزار تومان است.