:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مقدسی:

نبود نظارت کافی منابع را به انحراف می‌کشاند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم نظارت جدی برای جلوگیری از انحراف منابع موجود، گفت: باید بر توسعه همه جانبه و حفظ اشتغال پایدار اهتمام جدی داشت.
کد خبر: ۱۳۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
اقتصادگردان- سید مهدی مقدسی در نوزدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی با بیان اینکه اگر بتوان عمکلرد این استان را با دیگر استان ها مقایسه کرد می توان قضاوت های بهتری داشت، گفت: نباید اختلاف بین اعتبارات تخصیصی و هزینه شده را نادیده گرفت و اگر بتوانیم مقادیر تخصیص داده شده را نسبت به عملکردمان اصلاح کنیم، قطعا در پیشبرد اهدافمان موفق تر خواهیم بود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: من به عنوان نماینده ناظر مجلس در کارگروه حتما پیگیر اعتبارات تخصیص داده شده خواهم بود تا بتوانیم مقادیر بیشتری از اعتبارات تخصیص داده شده را دریافت کنیم. باید در جهت برگزاری جلساتی به صورت جداگانه با دستگاه های شهرستان های استان که در حوزه اشتغال زایی عملکرد ضعیف تری داشته اند، اقداماتی در دستور کار دبیرخانه قرار بگیرد تا با شناسایی موانع و مشکلات، بتوانیم آنها را برطرف کنیم.

مقدسی لازمه یک قضاوت منطقی را بررسی عوامل موثر بر عمکلردهای منفی دانست و ادامه داد: اشکالات جزئی نباید رها شوند و در صورتی که برای دستگاه هایی که عملکرد ضعیفی داشته اند، موانع قانونی شناسایی نشود، بایستی آن دستگاه ها مورد مواخذه قرار بگیرند و در برابر آن، از دستگاه‌هایی که در حوزه ایجاد اشتغال پایدار عملکرد موفقی داشته‌اند، تشکر و قدردانی شود.

وی حمایت بانک‌ها و موسسات عامل را از تبصره قانون اشتغال پایدار رضایت بخش عنوان کرد و تصریح کرد: خوشبختانه این کار با وجود اینکه فعالیت جدیدی به شمار می آمد، کاملا رضایت بخش بوده است، اگرچه در مواردی ضعف‌هایی نیز مشاهده می شد. باید عملکرد اختصاص منابع از محل صندوق تسهیلات روستایی به سمع  و نظر مقام معظم رهبری رسانده شوند تا بتوان مجددا با هماهنگی دولت این فرایند را جاری کرد چرا که این قانون می تواند در تحول روستاهای ما بسیار موثر باشد.

وی در ادامه صحبت های خود گفت: متاسفانه بخشی از تسهیلات پرداخت شده به دلیل عدم نظارت کافی به هدر می روند و ما انتظار داریم تا پرداخت این تسهیلات به خوبی رصد شود و نظارت تا آخرین مرحله پرداخت صورت بگیرد تا بتوان از انحراف این منابع تا حد امکان جلوگیری کرد. مطمئنا اگر این نظارت به خوبی انجام بگیرد، افراد دیگر خود را برای ارائه طرح‌های مختلف آماده می کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بر توسعه پایدار همه جانبه تاکید کرد و افزود: از آن جایی که کشور ما به واسطه تحریم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند، حفظ اشتغال پایدار اهمیت دوچندان پیدا کرده است و بایستی با تلاش مضاعف، در راه رسیدن به توسعه پایدار قدم برداشت.