:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
وزیر راه:

مترو کرج-هشتگرد تابستان 98 راه‌اندازی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: مترو کرج-هشتگرد تاکنون بیش از ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای تکمیل آن تقریباً فراهم شده و در اختیار پیمانکار قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۳۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
اقتصادگردان- محمد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه مترو کرج-شهرجدید هشتگرد که امروز پنجشنبه 23 اسفند انجام شد در جمع خبرنگاران گفت: متروی هشتگرد یکی از پروژه‌های متفاوتی است که اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بهره برداری از این پروژه به دلایلی چون بحث تملکات و آزادسازی پروژه و همچنین تامین زیرساخت‌ها زمانبر شده ولی با رفع موانع با سرعت بیشتری در حال انجام است. این پروژه تاکنون بیش از ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای تکمیل آن تقریباً فراهم شده و در اختیار پیمانکار قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: با تزریق نقدینگی به این پروژه، پیش بینی می‌شود متروی هشتگرد تا اواسط تابستان به بهره‌برداری برسد. مردم این اطمینان را داشته باشند که با تمام توان برای تسریع در تکمیل این پروژه تلاش می‌کنیم و هیچ کم کاری‌ای در این حوزه وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد:  علاوه بر این خط دوم راه‌آهن کرج -  قزوین هم در حال تکمیل است. این امکانات در کنار پروژه‌های اتوبانی کمک می‌کند تا بار ترافیکی محور کرج - قزوین کاهش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت جاده طالقان هم افزود: موانع اجرایی این پروژه برطرف شده و سال آینده به بهره برداری می‌رسد. امیدوارم طبیعت بکر و زیبای طالقان به خاطر اجرای این پروژه آسیب نبیند و شاهد تخریب زیبایی‌های این شهرستان نباشیم.

نماینده عالی دولت در استان البرز بر لزوم تغییر نام شهر جدید هشتگرد تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عزیزاله شهبازی در حاشیه بازدید از پروژه قطار کرج-هشتگرد که امروز پنجشنبه 23 اسفند با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم تغییر نام شهر جدید هشتگرد اظهار کرد: ۲۰ سال از تشکیل این شهر می‌گذرد و تغییر نام آن مطالبه ساکنان این شهر است.

وی ابراز کرد: برای تغییر نام شهر جدید هشتگرد پیگیری زیادی انجام شده ولی تا کنون نتیجه بخش نبوده است. قرار شده با همکاری شورا و گروه‌های محلی پیگیری‌ها تا حصول نتیجه مدنظر ادامه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نگاه ویژه وزیر راه به البرز توضیح داد: این دومین باری است که وزیر به البرز سفر کرده و این نشان از حساسیت و اهمیت این استان در بحث راه است. در این استان پروژه‌های جاده ای و ریلی زیادی برای تسهیل در تردد مردم تعریف شده که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ترافیک استان تا حد زیادی زیادی بهبود خواهد یافت.

 پیش از این فرماندار ساوجبلاغ در خصوص آخرین وضعیت تغییر نام شهر جدید هشتگرد به ایسنا گفته بود: اقدمات مورد نیاز برای تغییر نام شهر جدید هشتگرد به مهستان در استان و وزارت کشور انجام شده و نهایی شدن این تغییر نام در انتظار تصمیم هیئت وزیران است و مشخص نیست این تصمیم کی اتخاذ خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی صبح امروز پنجشنبه 23 اسفند از پروژه قطار برقی گلشهر — شهر جدید هشتگرد بازدید کرد.

 این پروژه در ادامه توسعه متروی خط ۵ تهران که از کیلومتر ۳۹ در گلشهر شروع و تا کیلومتر ۶۵ در جنوب شهر جدید هشتگرد به طول ۲۵ کیلومتر به صورت دو خطه ادامه دارد.

مسیر قطار برقی در حاشیه ضلع شمال آزادراه کرج قزوین به طور همسطح پیش بینی شده و مشتمل بر سه گالری به طول 4.8 کیلومتر و حدود ۱۷  دهنه پل است.

یکی از دلایل اصلی احداث قطار برقی در شهر جدید هشتگرد، اتصال شهر جدید هشتگرد به کرج است تا از این طریق علاوه بر اشتیاق برای سکونت در شهر جدید، بارترافیکی آزادراه کرج -  قزوین هم کاهش یابد.

تاکنون ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار  برای این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن ۳۵۰ میلیارد دیگر هم نیاز است. این پروژه در زمینه تملک و زیرسازی بالغ بر ۹۹ درصد پیشرفت داشته و کل پروژه هم تا کنون ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است.

قرار بود تا پایان سال جاری این پروژه به پایان برسد.