:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
نعمتی مطرح کرد:

ضعف نظارت و به کارگیری افراد ناشایست عامل اصلی بروز فساد اقتصادی

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ضعف نظارت و عدم به کارگیری افراد شایسته در برخی جایگاه‌ها را عامل اصلی بروز فسادهای اقتصادی عنوان کرد.
کد خبر: ۱۳۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
اقتصادگردان- بهروز نعمتی با اشاره به پرونده فساد اقتصادی شرکت بازرگانی پتروشیمی، اظهار کرد: این موضوع از سال ۱۳۹۱ مطرح است و دستگاه‌های مختلف نظارتی مثل سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و وزارت ارتباطات هم بحث‌هایی دراین رابطه داشته‌اند تا این پرونده تکمیل شود و سیر خود را طی کند به اینجا برسد.

وی اضافه کرد: من فکر می‌کنم سهل‌انگاری و تسامح در نظارت باعث شده کار به اینجا کشیده شود. به نظر من دستگاه‌های نظارتی باید با قدرت بیشتری کار خود را انجام دهند و در جایی از بروز این اتفاقات جلوگیری کنند که این فساد فراگیر نشود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضعف نظارت را عامل اصلی بروز فسادهای اقتصادی عنوان و خاطر نشان کرد: در هر مجموعه‌ای ممکن است فسادی رخ دهد حتی مجموعه‌ای که دستگاه نظارتی قوی دارد، اما این‌که این فسادها سلسله‌وار تکرار می‌شود برای مردم آزار دهنده است و معنایش این است که در زمان خود به این موارد رسیدگی نشده است.

نعمتی در پایان همچنین گفت: شاید یکی از عوامل بروز این فسادهای اقتصادی این باشد که ما برخی افرادی که شایسته جایگاهی نبودند را به کار گرفته‌ایم.