:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳

انتقاد دبیرکل از اعضای اوپک

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک طی کنفرانس انرژی هوستون گفت شرکت‌های شیل امریکا از تلاش‌های اوپک و متحدانش برای کاهش نفت و افزایش قیمت آن سود برده‌اند.
کد خبر: ۱۳۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
اقتصادگردان- به گزارش رویترز، این نظر بارکیندو پیش از نشست اوپک با تولیدکنندگان نفت امریکا برای سومین سال پیاپی در کنفرانس سراویک بیان شد. این نشست نسبت به سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است.بارکیندو، دبیرکل اوپک گفت که متعادل کردن بازار جهانی نفت در حال انجام است و تنظیم عرضه نفت در 2019 ادامه می‌یابد.با محدود کردن عرضه نفت توسط اوپک، تولید امریکا افزایش یافته است. اوپک در شرایط عجیبی قرار دارد که سهم خود را از بازار کاهش داده و سهم جهانی امریکا را بالا برده است. اوپک توانسته طی چند سال گذشته با تولیدکنندگان مستقل نفت امریکا گفت‌وگو داشته باشد. ولی در کنفرانس سال جاری مقامات اجرایی کمتری از شیل در بین سخنرانان حضور خواهند داشت. این در حالی است که وزرای نفت عربستان و کویت، دو کشور برجسته عضو اوپک هم در کنفرانس سراویک حضور ندارند.

اوپک و متحدانش در اول ژانویه کاهش جدید تولید را آغاز کردند تا از عرضه بیش از حد نفت به بازار و فشار آوردن بر قیمت نفت جلوگیری کنند.