:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

راهبردهای 6 گانه ستاد تنظیم بازار اعلام شد

راهبردهای 6 گانه ستاد تنظیم بازار با محوریت مقابله با گرانی و توزیع مناسب کالا اعلام شد.
کد خبر: ۱۳۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
اقتصادگردان- با تصمیم ستاد تنظیم بازار، مقرر شد با هدف کاهش قیمت اقلام مورد نیاز، نمایشگاه‌های فروش بهاره در سراسر کشور، با صلاحدید ستادهای تنظیم بازار استانی فعالیت کنند و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصناف نیز فروش فوق‌العاده را در دستور کار قرار دهند. همچنین تامین و توزیع کالاهای اساسی در کنار اجرای طرح تنظیم بازار میوه و مرکبات در حال پیگیری و اجراست. ستاد تنظیم بازار با هدف پیشگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی، طرح تشدید بازرسی و نظارت ویژه با همکاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، بازرسی اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها را اجرا می‌کند. بر اساس راهبردهای ستاد، مقرر شد اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف از وضعیت بازار به کارگروه ملی تنظیم بازار و وزارتخانه‌های ذیربط منتقل شود. همچنین مصوب شد، با هدف حفظ آرامش بازار، با پدیده قاچاق به ویژه قاچاق کالاهای اساسی و ضروری در استان‌های مرزی مقابله شود.