راهبردهای 6 گانه ستاد تنظیم بازار با محوریت مقابله با گرانی و توزیع مناسب کالا اعلام شد.
اقتصادگردان- با تصمیم ستاد تنظیم بازار، مقرر شد با هدف کاهش قیمت اقلام مورد نیاز،
نمایشگاههای فروش بهاره در سراسر کشور، با صلاحدید ستادهای تنظیم بازار
استانی فعالیت کنند و فروشگاههای زنجیرهای و اصناف نیز فروش فوقالعاده
را در دستور کار قرار دهند. همچنین تامین و توزیع کالاهای اساسی در کنار
اجرای طرح تنظیم بازار میوه و مرکبات در حال پیگیری و اجراست. ستاد تنظیم
بازار با هدف پیشگیری از سوءاستفادههای احتمالی، طرح تشدید بازرسی و
نظارت ویژه با همکاری سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، سازمان
صنعت، معدن و تجارت استانها، بازرسی اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی و
سازمانهای جهاد کشاورزی استانها را اجرا میکند. بر اساس راهبردهای
ستاد، مقرر شد اطلاعرسانی به موقع و شفاف از وضعیت بازار به کارگروه ملی
تنظیم بازار و وزارتخانههای ذیربط منتقل شود. همچنین مصوب شد، با هدف حفظ
آرامش بازار، با پدیده قاچاق به ویژه قاچاق کالاهای اساسی و ضروری در
استانهای مرزی مقابله شود.