:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

۳ درخواست حناچی از جهانگیری

شهردار تهران گفت: در جلسات گذشته هیات دولت موضوع نمایشگاه شهر آفتاب را مطرح کردم و خواستار حمایت دولت از آن شدم.
کد خبر: ۱۳۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
اقتصادگردان- پیروز حناچی در بیست و دومین جلسه شورای معاونان شهرداری تهران، حضورش در جلسات هیات دولت را برای شهرداری مغتنم دانست و گفت: در جلسات گذشته هیات دولت موضوع نمایشگاه شهر آفتاب را مطرح کردم و خواستار حمایت دولت از آن شدم و اینکه برای این نمایشگاه به قیمت زمان خودش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و لازم است که دولت هماهنگی‌هایی را برای برگزاری نمایشگاه در آن مکان انجام دهد.

وی ادامه داد: آقای جهانگیری از این موضوع استقبال کردند و قرار شد در کمیته‌های تخصصی این موضوع مطرح شود. برای اینکه در این زمینه به نتیجه برسیم شاید لازم باشد اقداماتی انجام شود. درباره محوطه نمایشگاه بین‌المللی تهران در خیابان سئول نیز پیشنهادهایی وجود دارد که یکی از آنها ایجاد یک بوستان عمومی در آن نقطه است.

شهردار تهران تصریح کرد: در جلسات هیات دولت صحبت از قرار دادن محوطه کارخانه سیمان ری در لیست فروش مطرح بود که در این زمینه با آقای جهانگیری درباره ارزش این بنای تاریخی و لزوم حفظ آن صحبت کردم. آقای جهانگیری پیشنهاد داد که در آنجا موزه صنعت را تأسیس کنیم که توضیح دادم ظرفیت آن بخش، بسیار بیشتر از این است که تنها یک موزه در آنجا راه‌اندازی شود. نامه‌ای در این زمینه به دولت نوشته‌ام و خواستار واگذاری محوطه کارخانه سیمان ری به صورت ۹۰ ساله به شهرداری شدم تا بتوانیم یک طرح مناسب برای آن اجرا کنیم.

شهردار تهران همچنین با اعلام این خبر که خط ۶ و ۷ مترو به زودی افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: خط ۷ قبل از پایان سال افتتاح می‌شود و خط ۶ هم در نیمه دوم فروردین ماه با حضور رییس‌جمهور به همراه تعداد دیگری از طرح‌های شهرداری افتتاح خواهد شد.