:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

آمادگی شرکت‌های نفتی روسیه برای کاهش تولید

در نشستی که از سوی وزارت انرژی روسیه برپا شد، غول‌های نفتی این کشور تأیید کردند که به کاهش تولیدی که روسیه در توافق اوپک پلاس متعهد شده است، عمل خواهند کرد.
کد خبر: ۱۳۳۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
اقتصادگردان- واگیت الکپروف، رئیس و مدیرعامل شرکت لوک‌اویل در حاشیه کنفرانس سراویک در هیوستون گفت: در دیداری که اول مارس برگزار شد، شرکت‌های نفتی روسیه به اتفاق موافقت کردند که به تعهداتشان عمل کرده و کاهش تولید را همان طور که توافق شده است، انجام دهند.

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از الکپروف نوشت: برخی نظرات خاص در میان شرکت‌های نفتی روسیه وجود دارد که این اظهارات، یادآور مخالفت ایگور سچین، مدیرعامل روس‌نفت و از یاران نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با کاهش تولید نفت تحت توافق اوپک پلاس است.

مدیرعامل لوک‌اویل گفت: این شرکت‌ها درباره برنامه‌های تولید در نیمه دوم سال گفت‌وگو نکردند و تصمیم گرفتند این کار را پس از آوریل انجام دهند.

توافق فعلی اوپک پلاس قرار است در ژوئن به پایان برسد.

الکساندر دیوکوف، مدیرعامل گازپروم نفت نیز به تاس گفت: هنوز زود است درباره نحوه ادامه توافق کاهش تولید پس از ژوئن صحبت شود. سرنوشت این توافق پس از اینکه همه کشورهای مشارکت کننده به اهداف محدودیت عرضه رسیدند، مورد بازنگری قرار خواهد گرفت. برخی از کشورها شامل روسیه هنوز به طور کامل به سهمیه کاهش تولید خود نرسیده‌اند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه هفته گذشته گفته بود روسیه ماه جاری کاهش تولید نفت را تسریع خواهد کرد و قصد دارد تا پایان مارس یا اوایل آوریل به سهمیه کاهش تولیدی که تحت توافق اوپک و غیراوپک متعهد شده است، به طور کامل عمل کند.

سهم روسیه از کاهش تولید ۲۳۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با سطح تولید اکتبر سال ۲۰۱۸ است. با این حال مسکو مکرراً اعلام کرده که به دلیل شرایط جوی و جغرافیایی در زمستان سخت روسیه نمی‌تواند تولید نفت خود را فوراً کاهش دهد.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی اواسط ژانویه اظهار کرده بود روسیه بسیار آهسته‌تر از آنچه مایل بودم تولیدش را کاهش می‌دهد.