:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

حمایت دولت از مرزبانان اقتصادی، آمریکا در برجام شکست خورد

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد معتقد است تسهیل در فرآیندها و سرعت در ارائه خدمات سرمایه‌گذاری باید جایگزین بخشنامه‌ها شود.
کد خبر: ۱۳۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
اقتصادگردان- مرتضی بانک با اشاره به اینکه وظیفه سازمان های مناطق آزاد حمایت از جریان کسب و کار و سرمایه ها است گفت: ارزشمندی سرمایه ای کارآفرینان و فعالان اقتصادی در مناطق آزاد، زمانی مشخص می شود که متولیان و مدیران این مناطق تنها به رونق اقتصادی، تولید و صادرات بیاندیشند و تسهیل در فرآیندها و سرعت در ارائه خدمات سرمایه گذاری را جایگزین بخشنامه ها کنند.  

به گفته مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در مناطق آزاد کشور مرزبانان اقتصادی کشور هستند و اگر تولید و صادرات جای بخشنامه ها را در کشور بگیرد، رونق اقتصادی روزافزون خواهد شد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی اعتماد به نیروهای ارزشمند، تاثیرگذار و متخصص یکی از راه های مقابله با تحریم های ظالمانه است این در شرایطی است که آمریکا تمام توان خود را برای مقابله با جریان های اقتصادی در ایران به کار گرفته که البته باید باور کنیم شرایط سخت شده، ولی نباید اسیر تهدیدهای آمریکا و هم پیمانان آن شویم.

مشاور رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت با تمام توان «برجام» را به نتیجه رساند و خروج یک جانبه آمریکا نشانه شکست آنان بود گفت: آمریکا توافق نامه ها و تفاهم ها را نادیده می گیرد که در این شرایط ما نباید ایرادات را به گردن دولت و مذاکره کننده ها بیاندازیم. کشور در هر شرایطی از حق مسلم خود در داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای و توان نظامی، دفاعی و موشکی کوتاه نیامده و همین موضوع آنها را عصبانی می کند.

بانک بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی به ویژه در شرایط سخت اقتصادی در کشور تاکید کرد و گفت: دولت باید تسهیل در امر سرمایه گذاری و استفاده از توانمندی بخش خصوصی در پروژه های اقتصادی را با قدرت دنبال کند.

وی با اشاره به اینکه مراحل نهایی اعطاء مجوز برای فرودگاه منطقه آزاد ارس انجام شده ابراز امیدواری کرد: با احداث این فرودگاه کریدورهای ارتباطی و زیرساخت های حمل و نقل در منطقه آزاد ارس تکمیل شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: امکانات لجستیکی در منطقه آزاد ارس به واسطه همجواری با کشورهای آسیای میانه، رونق اقتصادی، افزایش ترانزیت کالا، تولید و صادرات را به همراه دارد.

گفتنی است، مرتضی بانک مشاور رییس جمهور در سفر به منطقه آزاد ارس، چند پروژه تولیدی، گردشگری، صنعتی و عمرانی را افتتاح کرد و آخرین فعالیت های انجام شده در بخش های مختلف در این منطقه را مورد ارزیابی قرار داد.