:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۱.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
به دنبال سقوط‌های ۵ ماه اخیر؛

ارزش سهام بوئینگ ۱۲ درصد افت کرد

سهام کمپانی بزرگ بوئینگ به دنبال سقوط هواپیماهای آن در ۵ ماه اخیر ۱۲ درصد سقوط کرد.
کد خبر: ۱۳۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
اقتصادگردان- به نقل از اسپوتنیک، تازه ترین سقوط هواپیمای بوئینگ که متعلق به ایرلاین اتیوپی بود باعث سقوط ۱۲ درصدی سهام بزرگترین شرکت هواپیما سازی جهان شد. بر همین اساس، سهام بوئینگ در بورس وال استریت به کمترین سطح خود از ماه سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی به بعد رسید. هر سهام بوئینگ در ابتدا ۱۲ درصد روند نزولی به خود گرفت؛ اما بعد از دقایقی در برابر ۳۹۰.۱۸ دلار معامله شد که حاکی از کاهش تقریبا ۸ درصدی دارد.

این کاهش ارزش سهام بوئینگ بیش از ۲۸ میلیارد دلار از ارزش بازار بوئینگ کاست و میانگین شاخص صنعتی داو جونز را به ۱۴۰ واحد تنزل داد. به دنبال سقوط هواپیماهای بوئینگ شماری از ایرلاین ها در سرتاسر جهان پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ MAX ۸ را به طور موقت متوقف کرده اند.

در حال حاضر بیش از ۵ هزار سفارش از نوع هواپیماهای ۷۳۷ MAX ۸ بوئینگ تا سی و یکم ژانویه سال جاری میلادی از ایرلاین های مختلف به این کمپانی ارسال شده و از آن به عنوان موفق ترین هوایپمای تجاری جهان یاد می شود.

بر پایه این گزارش، این بعنوان دومین سانحه مرگبار سقوط هواپیماهای بوئینگ در ۵ ماه اخیر است که پیش از این هم در بیست و نهم اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی یک جت مسافربری بوئینگ متعلق به ایرلاین اندونزی در دریای جاوه سقوط کرد.