:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

پیشنهاد گروه کارفرمایی برای درصد افزایش مزد کارگران

نشست دستمزد سال ۹۸ کارگران که از ساعاتی قبل با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شده، با پیشنهاد گروه کارفرمایی برای افزایش ۲۳.۵ درصدی دستمزد کارگران ادامه دارد.
کد خبر: ۱۳۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
اقتصادگردان- دویست و هشتاد و یکمین نشست شورای عالی کار کماکان با مذاکرات فشرده مزدی میان گروه کارگری و کارفرمایی در حال برگزاری است.

شنیده‌ها از پیشنهاد افزایش ۲۳.۵ درصدی دستمزد از سوی کارفرمایان حکایت دارد. رقمی که نمایندگان گروه کارگری تاکنون زیر بار پذیرش آن نرفته و بر کاهش شدید قدرت خرید خانوارهای کارگری و عدم جبران فاصله حداقل دستمزد و سبد معیشت کارگران تاکید دارند. دولت نیز هنوز درصد پیشنهادی خود را در مورد افزایش دستمزد کارگران اعلام نکرده است.

پیش از این معاون روابط کار وزارت کار از نهایی شدن رقم دستمزد سال ۹۸ در جلسه امروز شورای عالی کار خبر داده بود. با توجه به آنکه شورای عالی کار وارد طرح پیشنهادات گروه کارفرمایی و دولت برای افزایش مزد سال آینده شده و جریان مزد را به دست گرفته احتمال تصویب رقم دستمزد سال ۹۸ در این جلسه دور از انتظار نیست.

پیشنهاد گروه کارفرمایی برای افزایش ۲۳.۵ درصد حداقل مزد در حالی است که کمیته دستمزد شورای عالی کار در هفته‌های اخیر رقم هزینه ماهانه معیشت خانوارهای کارگری را سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان اعلام کرده است.