:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

احتمال تعیین دستمزد سال ۹۸ کارگران تا ساعاتی دیگر

جلسه دستمزد سال ۹۸ کارگران در حالی با حضور وزیر کار برگزار شده که برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال تعیین درصد افزایش دستمزد کارگران خبر می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
اقتصادگردان- دویست و هشتاد و یکمین نشست دستمزد شورای عالی کار از ساعاتی قبل با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تمام نمایندگان کارگری و کارفرمایی در محل وزارت کار آغاز شده است. هم اکنون بحث و گفتگو و مذاکرات مزدی میان دو گروه کارگری و کارفرمایی در جریان است هر چند که هنوز به تصمیم واحدی درباره درصد افزایش دستمزد منتج نشده است.

در اولین جلسه دستمزد شورای عالی کار، نمایندگان کارگری مواضع خود را در خصوص کاهش قدرت خرید کارگران و لزوم ارتقای دستمزد به طور شفاف اعلام و بر لزوم جبران عقب افتادگی هزینه معیشت کارگران از اسفند سال گذشته تاکنون تاکید کردند؛ این در حالی بود که نمایندگان کارفرمایی و دولت نظر خود را درباره افزایش درصد مزد کارگران به جلسله بعدی که هم اکنون در حال برگزاری است، موکول کردند.

پیش از این کمیته دستمزد شورای عالی کار در نشستی رقم هزینه معیشت خانوارهای کارگری را سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومان اعلام کرد.

علیرغم آنکه نمایندگان کارگری معتقدند رقم دستمزد سال ۹۸ در نشست امروز قطعی و مشخص نخواهد شد، شاکرمی، معاون روابط کار وزارت کار اعلام کرده رقم حداقل مزد کارگران در نشست امروز شورای عالی کار باید نهایی شود.

در اولین جلسه دستمزد شورای عالی کار مقرر شد تا با توجه به فاصله دیدگاه‌های گروه کارگری و کارفرمایی در خصوص درصد افزایش دستمزد، نشستهای جانبی مزد میان طرفین برگزار و در صورت تفاهم و رسیدن به نقطه اشتراک، نشست نهایی با حضور وزیر کار برگزار شود.

با توجه به حضور وزیر کار، نمایندگان اقتصادی دولت و تمام نمایندگان گروه کارفرمایی و کارگری در نشست امروز و اظهارات معاون روابط کار که از نهایی شدن دستمزد کارگران در این نشست خبر داده، احتمال تعیین رقم دستمزد سال ۹۸ تا ساعاتی دیگر دور از انتظار نخواهد بود.

در صورت تعیین درصد افزایش دستمزد ۹۸، میزان افزایش سایر سطوح مزدی کارگران نیز مشخص خواهد شد.