:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
افزايش سرمايه بانك صادرات ايران به 17 هزار و 535 ميليارد تومان

صدور مجوز افزایش سرمایه بانک صادرات به 17535 ميليارد تومان و خروج از شمول ماده ۱۴۱

این بانک با سرمایه ۵۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی قصد دارد ۱۱۷ هزار و ۵۵۳ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریال دیگر را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به سرمایه خود اضافه کند
کد خبر: ۱۳۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۲
بانک صادرات با انتشار یک اطلاعیه رسمی در سامانه کدال جزییات افزایش سرمایه خود را که مجوز آن از سوی سازمان بورس صادر شده را اعلام کرد.
بانک صادرات در این اطلاعیه شفاف سازی اعلام کرد در اجرای قانون بازار اوراق بهادار، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید این بانک در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقررات مربوط در انتشار سهام ملاحظه شده، این افزایش سرمایه از نظر این سازمان بدون مانع است.

بر اساس این گزارش شفاف سازی، این بانک با سرمایه ۵۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی قصد دارد ۱۱۷ هزار و ۵۵۳ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریال دیگر را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به سرمایه خود اضافه کند كه در مجموع سرمايه بانك صادرات ايران به 17 هزار و 535 ميليارد تومان خواهد رسيد.

همچنین اطلاعیه شفاف سازی بانک صادرات نشان می دهد که «وبصادر» موضوع این افزایش سرمایه را خروج از شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت به استناد معافیت مالیاتی مقرر در بند (ز) تبصره ۱۰ از ماده واحده قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور و اصلاح ساختار مالی اعلام کرده است.

لازم به ذکر است، افزایش سرمایه این بانک حداکثر تا ۶۰ روز از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود. عدم انجام افزایش سرمایه در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز شده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جدید از این سازمان خواهد بود.

همچنین مطابق ماده ۲۱  قانون بازار اوراق بهادار، ثبت اوراق بهادار نزد سازمان، به منظور حصول اطمینان از رعایت مقرّرات قانونی و مصوبات سازمان و شفافیت اطلاعاتی بوده و به منزله تایید مزایا، تضمین سودآوری و یا توصیه و سفارشی در مورد شرکت یا طرح مرتبط با اوراق بهادار، توسط سازمان بورس نیست.