:
كمينه:۵.۹۹°
بیشینه:۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
آذری جهرمی خواستار شد

ارایه آنلاین اطلاعات ترافیک توسط پلیس

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پلیس خواست تا اطلاعات آنلاین خود از وضعیت ترافیکی در معابر را در اختیار استارت‌آپ‌ها و نرم‌افزارهای حوزه حمل و نقل قرار دهد.
کد خبر: ۱۳۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
اقتصادگردان- محمدجواد آذری جهرمی در جریان بازدید از مرکز فرماندهی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار کرد: کار ارزشمندی در پلیس راهور تهران انجام شده که لازم می‌دانم از همه عوامل این هوشمندسازی تشکر کنم.

وی با بیان این‌که تهران ویترین ایران است، گفت: نمی‌توان تهران را به شیوه سنتی مدیریت و اداره کرد و باید به سمت شهر هوشمند برویم.

او با اشاره به زیرساخت‌هایی که منجر به شکل‌گیری مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ شده است، گفت: بیش از ۱۶۰ کیلومتر فیبر نوری، ۲۸۰۰ دوربین نصب شده در معابر و … همگی زیرساخت‌ها و تاسیساتی دارند فراهم شده است.

وزیر ارتباطات از پلیس خواست که شاخص‌های ترافیکی پایتخت را به شکل آنلاین ارائه کرده و این آمارها را که برای بخش‌های مختلف کشور قابل استفاده از در اختیار کسب و کارها به ویژه استارت‌آپ‌ها در حوزه حمل و نقل قرار دهد.

وی افزود: به عنوان مثال بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که امسال ترافیک در منطقه بازار رشد داشته اما در سایر معابر شاهد کاهش ترافیک بوده‌ایم. اگر این اطلاعات در اختیار کسب و کارها قرار بگیرد، این یک ویژگی مثبت برای نرم‌افزارهای داخلی ما در رقابت با نمونه‌های خارجی است.