:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
رئیس اتاق اصناف ایران:

اصناف در قیمت‌گذاری کالاهای اساسی دخیل نیستند

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه اتاق‌های صنفی هیچگونه قیمتی برای کالاهای اساسی اعلام نکرده‌اند، گفت: اتاق اصناف ایران با پشتوانه ۳ میلیون واحد صنفی به دنبال ساماندهی بازار ۸۰ میلیونی ایران است.
کد خبر: ۱۳۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
اقتصادگردان- سعید ممبینی گفت: در سالیان گذشته تا به امروز اقدامات قابل توجهی در راستای ساماندهی واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی در اتاق اصناف ایران انجام شده و تلاش همکاران ما در این سال‌ها همراهی اصناف با حاکمیت و مردم ایران بوده است.

رئیس اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: تیم برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران توانسته انسجام قابل قبولی را در میان ۳ میلیون واحد صنفی به وجود آورد که نتیجه آن کاهش میزان تخلفات در بخش‌های گران فروشی و کم فروشی بوده است.

وی همراهی و همکاری نظام بانکی با بدنه اصناف را یکی از راه‌های توسعه و پیشبرد اصناف خواند و تصریح کرد: دریافت تسهیلات بانکی کم بهره در شرایط جنگ اقتصادی کمک قابل توجهی به اقتصاد ایران و واحدهای صنفی به خصوص واحدهای صنفی تولیدی خواهد کرد.

او دریافت سهم بازرسی اصناف از دولت را مهم خواند و گفت: اتاق اصناف ایران خواهان دریافت سهم بودجه بازرسی اصناف از دولت است. امروز با توجه به شرایط موجود، بازرسان اتاق اصناف ایران فعالیت قابل توجهی داشته‌اند و برای ادامه فعالیت‌های آنان نیازمند دریافت بودجه‌ای هستیم که مدت زمان زیادی در خزانه دولت قرار گرفته است.

ممبینی گران فروشی و گرانی را دو مقوله متفاوت از هم دانست و اظهار کرد: واحدهای صنفی در کشور نقشی در گرانی کالاهای اساسی نداشته و اگر در مواردی گران فروشی گزارش شده، بازرسان ما طی ۲۴ ساعت با واحد صنفی متخلف برخورد و ادامه فعالیت واحد صنفی را منوط به رعایت قانون می‌دانند.

وی به اعلام قیمت برخی از مایحتاج عمومی مردم اشاره و خاطرنشان کرد: در جلسات ستاد تنظیم بازار قیمت کالاهای اساسی ازجمله گوشت قرمز، مرغ، شکر و روغن محاسبه و اعلام می‌شود و اتاق اصناف ایران با توجه به نقش خود در راستای همراهی سایر نهادها برای ایجاد شرایط مطلوب و رضایت هموطنان گام برداشته است و تا به امروز هیچگاه قیمتی از سوی این اتاق اعلام نشده است.