:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
گودرزی:

وزرا هفته‌ به هفته‌ به نمایندگان گزارش دهند که چه دردی را دوا کرده‌اند

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به حکایتی پندآموز، برجام را مانند "بزی" دانست که موجب عدم تکیه به ظرفیت‌های داخلی و وابستگی به کشورهای خارجی می‌شود و گفت: "بز" برجام را بکشید!
کد خبر: ۱۳۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
اقتصادگردان- عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی، بیان‌ کرد: ۴۰ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد. ما در این ۴۰ سال شاهد دستاوردهای ارزشمندی بودیم. ما از ابتدای انقلاب تا به امروز در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم. مجاهدت شهدا، ایستادگی ملت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری موجب شد که ما به این پیشرفت‌های عظیم دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر این که آرمان اصلی انقلاب گسترانیدن عدالت است، خاطر نشان کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران این است که گسترانیدن عدالت از بالاترین درجات تقوا است. به تعبیر مقام معظم رهبری این موضوع از یک نماز خوب و یک روزه در یک روز گرم تابستانی بهتر است و اما در خصوص بحث کالاهای اساسی باید توجه کنیم که باید در سال ۹۸ به این حوزه به صورت جدی ورود کنیم. من در تعجب هستم که چرا دولت و همکاران ما در مجلس شورای اسلامی اهتمام لازم را به این موضوع ندارند. در سال ۹۷ یازده میلیارد دلار و در سال ۹۸ چهارده میلیارد دلار به این موضوع اختصاص داده شده است و اما رییس بانک مرکزی در این باره اعلام کرد که بیشتر این پول به جیب دلالان می‌رود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: کدام کالای اساسی؟ از همکاران خود سوال می‌کنم که آیا کارگران ساختمانی حوزه انتخابی شما سبد کالا دریافت کرده‌اند؟ آیا مردم روستا و مردم محروم بهره ای از این یازده میلیارد دلار در سال ۹۷ داشته‌اند؟ کالاهایی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند نسبت به کالاهایی که با ارز آزاد وارد شده‌اند تورم بیشتری دارند. دولت برای جلوگیری از به وجود آمدن "سلطان سکه"، "سلطان کاغذ" و "سلطان شکر" اقدامات لازم را انجام دهد، چرا که به وجود آمدن این سلطان‌ها ناشی از سیاستگذاری غلط ، عدم نظارت صحیح و نداشتن جرات در ایجاد تحول است. موضوعی دیگری دکه باید به خوبی مورد توجه باشد، ایراداتی است که در حوزه هدر رفت منابع کشور وجود دارد باید سیاست‌ها را در این حوزه یعنی حوزه کالای اساسی تغییر جدی داد.

وی در ادامه گفت: فساد دلالان، عدم شفافیت در توزیع منابع ارزی، عدم توفیق دولت در کنترل قیمت کالا، آسیب به تولید داخلی، افزایش قیمت‌ها، بی عدالتی در توزیع کالاهای ضروری، عدم دسترسی اقشار ضعیف به اقلام ضروری به خصوص کارگران ساختمانی و مردم روستاها از جمله مواردی است که باید مورد توجه دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گیرد. مجلس شورای اسلامی از این روزمرگی خارج شود، امیدوارم در سال ۹۸ هیات رییسه رویه مجلس شورای اسلامی را تغییر دهد. ما که مدتی درگیر بودجه و قانون انتخابات بودیم. آیا واقعا ضرورت امروز کشور اندازه پوستر انتخاباتی یک کاندیدا است یا چند دوره نماینده بودن یک فرد؟

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: باید هفته‌ به هفته‌ وزرا به نمایندگان گزارش دهند که چه دردی را دوا کرده‌اند. اگر در چندین هفته‌ پیشرفتی نداشته اند مجلس شورای اسلامی فارغ از دعواهای سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا از آنها مطالبه داشته باشد و وزیری دیگر جایگزین کند. به جای سیاسی کاری، پاسخگویی را پیشه کنیم.

گودرزی بیان‌ کرد: از دولت می‌خواهم اصرار بر قراردادها و کنوانسیون‌ها را تمام کند. برجام هم امضا و هم اجرا شد. بیشتر بندهای FATF نیز اجرا شد، اما اتفاقی رخ نداد. آیا قرار است با CFT دست و پای ما را بندند و جلوی دور زدن تحریم‌ها را بگیرند و ما را به خود تحریمی مبتلا کنند؟

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حکایتی پند آموز، بیان‌ کرد: روزی یک مرید و مراد در کویری برای استراحت به خانه پیرزنی رفتند و پیرزن از آنها پذیرایی کرد و هنگامی که صبح روز بعد آن مرید و مراد قصد رفتن کردند، مرید از مراد سوال کرد که برای جبران زحمات پیر زن باید چه کرد؟ مراد به وی بیان‌ کرد که اگر می خواهی زحمات او را جبران کنی، تنها دارایی یعنی بز او را بکش. با این وجود که این موضوع موجب تعجب مرید شد، این کار را انجام داد و بز پیرزن را کشت. چند سال بعد هنگامی که این دو از محل سکونت پیرزن گذر می‌کردند، مشاهده کردند که آن منطقه رونق گرفته است و صنعت و تولید در آنجا به راه افتاده است. هنگامی که علت این موضوع را جویا شدند، اهالی آن منطقه به این دو گفتند که روزی تنها دارایی پیرزن یعنی بز او را کشتند و زن و فرزندانش برای این که گرسنه نمانند مجبور شدند که دست به تولید و تجارت و کشاورزی بزنند.

وی تاکید کرد : بز این دولت "برجام" است . باید این بز را کشت، برجام را رها کنید و به ظرفیت‌های داخلی توجه کنید. این درخت ثمری ندارد و باید رهایش کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود، بیان‌ کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت به رونق واحدهای تولیدی حوزه انتخابیه، وزیر کشور به مشکل کارگران شهرداری بروجرد که  ۹ ماه حقوق دریافت نکرده اند، وزیر نیرو به موضوع آبرسانی بهتر روستاهای حوزه انتخابیه، وزیر کشاورزی به موضوع توزیع کالاهای اساسی در بروجرد توجه کنند. کالاهای اساسی و گوشت با ارز دولتی به دست مردم حوزه انتخابیه نمی رسد. در پایان از زحمات دولت و وزرا در این مدت تشکر می‌کنم و از آنها درخواست می‌کنم به داد معیشت مردم برسند و مجلس شورای اسلامی نیز نظارت خود را تقویت کند.