:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰

حمله ترامپ به سندرز: امریکا سوسیالیست نمی‌شود!

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری ایالات متحده در جریان گردهمایی سالانه محافظه‌کاران از گرایش سوسیالیستی دموکرات‌ها انتقاد کرد. این سخنان در حالی بود که برنی سندرز نامزد جریان چپ حزب دموکرات امریکا رسما نامزدی خود را برای انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ اعلام کرده است. ترامپ همچنین در آستانه انتشار گزارش تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه رسیدگی به پرونده احتمال مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶، گفت: «مخالفان سیاسی در تلاشند با حرف مفت من را از قدرت کنار بزنند.»
کد خبر: ۱۳۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
اقتصاد گردان - به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ در جریان سخنرانی 2ساعته در حومه واشنگتن به موضوعات جنجالی هفته گذشته اشاره‌ای نکرد و درباره اظهارات مایکل کوهن وکیل سابقش که او را «نژادپرست، دروغگو و متقلب» خوانده بود، حرفی نزد. رییس‌جمهوری ایالات متحده، گفت‌وگوهای ناتمام با کیم جونگ اون رییس‌جمهوری کره‌شمالی را هم «یک دیدار سازنده» توصیف کرد. در حالی که کارزار انتخابات مقدماتی در حزب دموکرات عملا آغاز و به‌شدت رسانه‌ای شده، ترامپ در سخنرانی روز شنبه به رقبای سیاسی و به‌ویژه «معامله جدید سبز» این حزب برای حفاظت از محیط‌زیست حمله و این برنامه را عامل ویرانی اقتصاد امریکا و «احمقانه‌ترین طرح ممکن» توصیف کرد. ترامپ همچنین اوکاسیو-کورتز را «دیوانه»‌ای خواند که «در طرح معامله جدید سبز» نقش بزرگی ایفا می‌کند. الکساندریا اوکاسیو-کورتز عضو جوان مجلس نمایندگان امریکا یکی از نزدیک‌ترین افراد از نظر خط سیاسی به سندرز است.

ترامپ همچنین با انتقاد شدید از «طرح بیمه بهداشت عمومی» که از سوی نامزدهای دموکرات مطرح شده، آن را عاملی برای افزایش شدید مالیات‌ها دانست و گفت: «سوسیالیسم هیچ ربطی به محیط‌زیست، عدالت و رفاه ندارد.» او با اشاره به ونزوئلا گفت: «این مدل یادآور قدرت مطلق طبقه حاکمان است. آینده متعلق به کسانی نیست که به سوسیالیسم باور دارند. آینده متعلق به آنهایی است که آزادی را قبول دارند. ایالات متحده هرگز یک کشور سوسیالیستی نخواهد شد.»