:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران مطرح کرد

نیازی به واردات کفش نیست

رسول شجری در رابطه با وضعیت بازار شب عید کفش گفت: تولید داخلی کفش با وجود آنکه در تأمین مواد اولیه، ابزار و ارتقا ماشین‌آلات با مشکلاتی همراه است، توان پاسخگویی به نیاز کشور را دارد. به گزارش ایسنا، رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز شهرستان تهران ادامه داد: با توجه به قدرت خرید عموم افراد جامعه بازار با رکود مواجه شده و آن‌طور که باید، تقاضایی برای خرید شب عید در بازار ایجاد نشده است و می‌توان مدعی شد که خرید شب عید هنوز آغاز نشده است
کد خبر: ۱۳۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
اقتصاد گردان - رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز شهرستان تهران گفت: تولید داخلی با توجه به کیفیت مناسب و طراحی به‌روز نیاز بازار را تأمین خواهد کرد و تا به امروز، آن‌طور که باید خرید شب عید آغاز نشده است. رسول شجری در رابطه با وضعیت بازار شب عید کفش گفت: تولید داخلی کفش با وجود آنکه در تأمین مواد اولیه، ابزار و ارتقا ماشین‌آلات با مشکلاتی همراه است، توان پاسخگویی به نیاز کشور را دارد. به گزارش ایسنا، رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز شهرستان تهران ادامه داد: با توجه به قدرت خرید عموم افراد جامعه بازار با رکود مواجه شده و آن‌طور که باید، تقاضایی برای خرید شب عید در بازار ایجاد نشده است و می‌توان مدعی شد که خرید شب عید هنوز آغاز نشده است.

او با بیان اینکه حجم قابل توجهی از طراحی‌ها و مدل‌سازی کفش رضایت متقاضیان را به همراه داشته است، تأکید کرد: تولیدکنندگان داخلی درراستای ارتقا مدل‌سازی و طراحی محصولات با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی و خارجی، قدم‌های بسیار مهمی در این زمینه برداشته‌اند و این در حالی است که اتحادیه دوره‌های مدل‌سازی و طراحی را با همکاری اساتید بین‌المللی برگزار می‌کند. شجری یادآور شد: کیفیت محصولات داخلی با کیفیت محصولات مشابه وارداتی قابل مقایسه و رقابت است و برای رفع نیاز بازار نیازی به واردات نیست و این در حالی است که طی سال گذشته این صنف بیش از ۱۱۰ میلیون دلار صادرات داشته و این رقم در سال جاری نیز محقق خواهد شد.

رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز شهرستان تهران در پاسخ به این سوال که آیا محصولات ایرانی در حجم قابل توجه به بازار اروپا صادر می‌شود، گفت: بازار اروپا با توجه به شرایط سخت پذیرش کالا همچون آزمایش و سنجش کیفیت، تا به امروز به یک بازار ثابت و قابل توجه برای کفش ایرانی تبدیل نشده است. او خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان در شرایط فعلی با مشکل تأمین مواد اولیه، ابزارآلات و ارتقا ماشین‌آلات تولید مواجه هستند که اگر این مشکلات رفع شود، میزان تولید رشد قابل توجهی خواهد داشت.