:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بررسی تحریم‌ ایران و ونزوئلا در نشست اوپک پلاس

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: در اجلاس آتی کمیته نظارتی اوپک پلاس، در خصوص تحریم‌های امریکا علیه ایران و ونزوئلا رایزنی و تبادل نظر خواهد شد
کد خبر: ۱۳۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۳
اقتصاد گردان - الکساندر نوواک در گفت‌وگو با روزنامه اینترنتی روسی «گازتا رو» درباره انتظارات خود از اجلاس آتی کمیته نظارتی اوپک پلاس (کشورهای عضو اوپک و برخی تولید‌کنندگان نفت غیراوپکی) این مطلب را بیان کرد.

وی با بیان اینکه موضوع ونزوئلا و ایران به صورت جداگانه مطرح خواهد شد، افزود: اکنون نمی‌خواهم در مورد تصمیم‌های احتمالی در اجلاس به ویژه با توجه به عواملی که غیرقابل پیش بینی، اظهارنظر کنم.نوواک در ادامه مصاحبه گفت که روسیه به تعهد خود در برابر اوپک پلاس پایبند است و کاهش تولید نفت این کشور تا پایان دو ماه میلادی آینده (مارس و آوریل سال 2019) به 228 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

وی افزود: با این روند کاهشی، تولید نفت روسیه به سطح تولیدی پاییز سال 2018 باز می‌گردد.

وزیر انرژی روسیه خاطرنشان کرد که توافق در چارچوب اوپک پلاس (برای کاهش تولید نفت) امکان تثبیت قیمت نفت در بازار جهانی را فراهم کرده است.

وی گفت که اگر این توافق نبود بهای نفت در بازار جهانی ممکن بود به بشکه‌ای 25 دلار برسد چرا که روزانه یک میلیون بشکه نفت مازاد در جهان وجود داشت که باعث کاهش بهای نفت می‌شد.

گفتنی است، روسیه از سال 2017 در برنامه کاهش تولید نفت مطابق توافق با اوپک شرکت کرده است.

روسیه در اواسط سال 2018 اعلام کرد که از این توافق خارج می‌شود اما با کاهش دوباره بهای نفت در بازار جهانی، با اوپک برای کاهش تولید نفت به توافق رسید و وزیر انرژی روسیه از برنامه کاهش تولید نفت در شروع سال 2019 میلادی دست کم تا 112 هزار بشکه در روز خبر داد.

نوواک در این باره گفته بود که تولید نفت روسیه در سال آینده حدود 556 میلیون تن (معادل 4 میلیارد و 75 میلیون بشکه) و 555 میلیون تن (معادل 4 میلیارد و 68میلیون بشکه) خواهد بود.

وزیر انرژی روسیه افزود: تولید نفت روسیه بر اساس توافق به دست آمده در چارچوب اوپک پلاس سه تا چهار میلیون تن در سال (معادل 21 میلیون و 990 هزار بشکه - 29 میلیون و 330 هزار بشکه) کاهش خواهد یافت.