:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
از تعطيلي 35 روزه دولت فدرال تا افزايش نرخ بهره

فدرال رزرو: رشد اقتصاد امریکا کند خواهد شد، 4 بار افزايش نرخ بهره در آمريكا

جروم پاول رییس بانک مرکزی امریکا (فدرال رزرو)، گفته است که اقتصاد این کشور در سال 2019 میلادی با کندی رشد مواجه می‌شود و این بانک برای افزایش نرخ بهره عجله نخواهد کرد. به‌گزارش رویترز، پاول در کمیته بانکی سنا گفته که «سیگنال‌های متضاد و جریان‌های متناقض» باعث شده است تا احتمال افزایش نرخ بهره کاهش پیدا کرده و چشم‌انداز اقتصادی مبهم شود
کد خبر: ۱۳۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۴
اقتصاد گردان -  او گفته است که رشد اقتصادی امریکا در سال 2019 میلادی ادامه پیدا می‌کند اما در مقایسه با سال 2018 کندتر خواهد بود. نگرانی از تشدید جنگ تجاری میان امریکا و چین، کاهش رشد اقتصادی شرکای تجاری بزرگ امریکا و نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره بانک مرکزی جزو عواملی است که موجب می‌شود رشد اقتصادی این کشور کند شود. به‌گفته پاول، تعطیلی 35 روزه یک چهارم از دولت فدرال امریکا هم باعث نگرانی درباره رشد اقتصادی این کشور شده است. جرومی پاول چهارشنبه هم به کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان رفته و به پرسش‌های نمایندگان درباره سیاست‌های پولی پاسخ داده است.

بانک مرکزی امریکا در سال 2018 میلادی چهار بار نرخ بهره را افزایش داد و انتظار می‌رود در سال 2019 نیز این نرخ بالاتر برود. اما به‌دلیل نگرانی‌هایی که درباره اقتصاد جهانی و تردیدهایی که در خصوص بهبود اقتصادی امریکا وجود دارد، این بانک فعلا افزایش نرخ بهره را متوقف کرده است.