:
كمينه:۶.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
همتی: حفظ روابط محدود بانکی با بانک های خارجی یک ضرورت است

سه نكته همتي در مورد بازار پول و ارز؛ نرخ گذاري نيما، مديريت 160 هزار ميليارد سپرده 20 درصدي سررسيد شده، نشست مجمع درمورد پالرمو

روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) تصمیم گیری می کند.توصیه های گروه اقدام مالی جزو استانداردهای بانکداری بین المللی است.حفظ روابط محدود بانکی با بانک های خارجی یک ضرورت است
کد خبر: ۱۳۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
اقتصاد گردان - رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد:توصیه های گروه اقدام مالی جزو استانداردهای بانکداری بین المللی است.

«عبدالناصر همتی» روز جمعه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) تصمیم گیری می کند.

رییس کل بانک مرکزی اضافه کرد: توصیه های گروه اقدام مالی جزو استانداردهای بانکداری بین المللی است.

وی در ابتدای یادداشت خود با ذکر اینکه «در مورد بازار پول و ارز یک نکته ضروری است» نوشت: در هفته های اخیر در مورد سررسید سپرده های ویژه 20 درصدی بانک ها و احتمال ورود درصدی از آن به بازار ارز و ... نگرانی هایی مطرح شده بود.

همتی در این خصوص اضافه کرد: «با تدابیر اتخاذ شده و همراهی مدیران بانکها به نحو مطلوبی مدیریت شد. میزان آن 160 هزار میلیارد تومان بود. نشانی از اعتماد مردم به نظام بانکی».

رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: این روزها به نقل از برخی فعالان اقتصادی این موضوع مطرح می شود که در بازار ثانویه (نیما) نرخ ارز سقف دارد. این مطلب صحت ندارد. اطلاعات مربوط به حجم مبادلات و میانگین نرخ روزانه برای اطلاع عموم منتشر می شود. طبعا حجم عرضه پتروشیمی ها در میانگین نرخ موثر است.