:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

افت ۱۹۶ واحدی شاخص تالار شیشه‌ای

معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با کاهش ۱۹۶ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۱۵۷ هزار و ۱۱۳ واحد به پایان رسید
کد خبر: ۱۳۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
اقتصاد گردان -  جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که اکثر شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با کاهش مواجه شدند.

نوسان شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۱۹۶) واحد افت معادل (۰.۱۳) درصد به ۱۵۷ هزار ۳۱۱ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با (۵۷) واحد کاهش معادل (۰.۱۳) درصد به ۴۵ هزار ۵۳۸ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۲۳) واحد افت معادل (۰.۰۸) درصد به ۲۹ هزار و ۶۹۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱۶) واحد کاهش، معادل (۰.۰۸) درصد به ۲۰ هزار و ۸۶۲ واحد، شاخص آزاد شناور با (۳۱۷) واحد ریزش، معادل (۰.۱۸) درصد به ۱۷۳ هزار و ۸۵۶ واحد، شاخص بازار اول با (۲۸۰) واحد افت معادل (۰.۲۴) درصد به ۱۱۶ هزار و ۷۱۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۴۹ واحد رشد معادل ۰.۰۸ درصد، به ۳۰۸ هزار و ۲۹۴ واحد رسید.

 نمادهای تاثیرگذار

از سویی دیگر جزییات داد و ستدهای روز جاری مشخص می کند که امروز ۴ نماد «کچاد با (۸۹) واحد، کگل با (۸۷) واحد، مبین با (۷۴) واحد و فارس با (۶۴) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را در ریزش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

ریزش شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، روز جاری همه شاخص صنایع تالار شیشه ای با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «سایر معادن با ۱۰۸۲ واحد رشد معادل ۴.۷۱ درصد به ۲۴ هزار و ۶۳ واحد، محصولات فلزی با ۵۰۴ واحد افزایش معادل ۱.۶۳ درصد به ۳۱ هزار و ۳۷۵ واحد، دستگاه های برقی با (۱۰۳۳۲) واحد رشد معادل (۱.۶۶) درصد به ۶۱۱ هزار و ۴۱۳ واحد، ذغال‌سنگ با (۵۷) واحد کاهش معادل (۱.۷۲) درصد به ۳ هزار و ۲۵۹ واحد، انتشار و چاپ با (۵۷۵۷) واحد افت، معادل (۱.۷۶) درصد به ۳۲۱ هزار و ۳۶۴ واحد، محصولات چوبی با (۳۰۶۳) واحد عقب گرد معادل (۱.۹۰) درصد به ۱۵۸ هزار و ۳۱۸ واحد، تامین آب، برق و گاز با (۹) واحد کاهش معادل (۲.۲۰) درصد به ۴۰۷ واحد» رسید.

بیشترین کاهش قیمت ها

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند:  قیمت سهام نمادهای «کاوه، رتکو، خمحور، کسعدی، لابسا، فلامی و کماسه»  بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «غمهرا، غاذر، سخاش، سغرب، وایران، وتوصا و سصوفی» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

توقف و بازگشایی نمادها

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «فولاد کاوه جنوب کیش، حق تقدم خرید سهام تکادو، لیزینگ رازی، سیمان لار سبزوار، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، تولیدی چدن‌سازان ونیروکلر» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «ایران ارقام، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتماد گستر، صنعتی جام دارو، معدنی و صنعتی چادرملو و فرآورده‌های نسوز ایران» متوقف شدند. همچنین نماد معاملاتی دو شرکت «مواد ویژه لیا و بانک گردشگری» با توجه به تصمیم هیات پذیرش در فرابورس لغو شد.

به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۵۲۷ هزار و ۲۸۷ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۳۴۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵ هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۵۹۹ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان رسید.