:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

لزوم خروج 140 هزار خودرو فرسوده از ناوگان حمل و نقل

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به فعالیت 350 هزار خودرو جمعی گفت: از این تعداد 140 هزار دستگاه فرسوده وجود دارد که باید از بخش حمل و نقل عمومی خارج شود.
کد خبر: ۱۳۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
اقتصادگردان- مهران باقری افزود: در حال حاضر 200 هزار دستگاه خودرو جمعی برای حمل و نقل کشور کافی است.

این مقام مسوول با بیان اینکه 76 هزار پایانه خصوصی و دولتی و 583 پایانه مسافری در کشور وجود دارد، اظهار کرد: 12 پایانه مسافری جدید در حال ساخت است و استفاده از سیستم‌های هوشمند در دستور کار قرار گرفته است.

او تعداد رانندگان باری دارای کارت هوشمند در سال گذشته را 480 هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 330 هزار نفر در حال خدمت رسانی هستند و در این مدت 427 میلیون تن بار جابه‌جا شده است.

مشاور وزیر راه و شهر‌سازی اظهار کرد: 4 هزار و 300 شرکت و موسسه و 329 تشکل صنفی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کشور فعالیت دارند که هرمزگان با سهم 24 درصدی توانست رتبه برتر در بخش ترانزیت کالا را به خود اختصاص دهد.

باقری، نصب برچسب ایمنی در اتوبوس‌ها، راه‌اندازی سامانه اینترنتی آنلاین برای نظرسنجی مسافران، پخش برنامه سیمای راهبران به صورت روزانه با حضور متخصصین حوزه حمل و نقل و اختصاص 50 میلیارد ریال برای خط کشی و نصب نکات ایمنی جاده‌های کشور از برنامه‌های نوروز 98 عنوان کرد.