:
كمينه:۵.۹۹°
بیشینه:۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بی‌مهری با طرح “مهر دانا”، منتقدان از چه چیز برآشفته‌اند؟

مشارکت بیمه دانا و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ارائه تسهیلات بانکی به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور و سهامداران سهام عدالت به منظور تهیه بیمه نامه، با واکنش های گسترده‌ای در جامعه روبرو شده است.
کد خبر: ۱۳۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
اقتصادگردان- بیمه دانا که در صنعت بیمه همواره بعنوان یکی از شرکت های پیشرو به ویژه در حوزه درمان مطرح بوده و هست، در دوره جدید فعالیت های خود، با رویکردی جدید در حوزه های مختلف از جمله بازاریابی می‌کوشد با ارائه طرح‌ها و ایده‌های تازه علاوه بر ایفای رسالت و مسوولیت اجتماعی، بخش وسیعی از اقشار محروم جامعه را تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهد.
طرح بیمه دانا که اخیرا بین این شرکت و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران امضا شده، یکی از هوشمندترین طرح ها و ایده‌های بیمه‌ای است که به همت دکتر کاردگر نائب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا مطرح و اجرایی شده است.
دراین طرح رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی کشور از جمله تاکسی و اتوبوس و سهامداران سهام عدالت می‌توانند بدون مراجعه به بانک، به دفاتر نمایندگی بیمه دانا در سراسرکشور مراجعه کرده و با دریافت تسهیلات بانکی از بانک قرض‌الحسنه مهرایران، نسبت به تهیه بیمه‌نامه‌های مورد نیاز خود اقدام کنند.
طرح مهر دانا که با هدف پوشش بیمه‌ای اقشار مختلف جامعه بویژه طیف وسیعی از محرومان کشور ارائه شده و قطعا می‌تواند تاثیر و تحول شگرفی درتهیه بیمه‌نامه‌های مورد نیاز جامعه مخاطب داشته باشد و به دنبال آن ضریب نفوذ بیمه را افزایش دهد، به جای حمایت دست‌اندرکاران صنعت بیمه، متاسفانه مورد بی‌مهری معدودی از نمایندگان و فعالان این صنعت قرارگرفته است.
این تعداد محدود از فعالان بیمه که ظاهرا به دنبال این طرح هوشمندانه، بازار را به رقیب خود واگذار کردند، به جای رقابت سالم و سازنده در حوزه بازاریابی و ارائه طرح‌های دیگر که موجب رفاه و آسایش سایر هموطنانمان شود، به انتقاد و تخریب روی آورده اند و از عدم شفافیت این طرح سخن می‌گویند.
طرح "مهر دانا” که تمام مراحل قانونی و رسمی خود را طی کرده، کاملا شفاف است و جامعه هدفش نیز مشخص و تعیین شده و نکته مبهمی در آن وجود ندارد که باعث نگرانی رقبا شود.
مهر دانا همانطور که اشاره شد، می‌کوشد در شرایط کنونی اقتصادی با هدف کمک و همیاری به مردم به ویژه طیف وسیعی از لایه‌های متوسط و پایین جامعه که توانایی تهیه بیمه‌نامه‌های مورد نیاز خود را ندارند، با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تحت پوشش بیمه‌ای خود قرار داده تا بتوانند در اسرع وقت بدون مراجعه به بانک، به دفاتر نمایندگی این شرکت در سراسر کشور مراجعه کرده و با دریافت وام، بدون پیش پرداخت، کارمزد و ضامن، بیمه نامه‌های خود را تهیه کنند.
همانطور که پیداست این طرح شمولیت گسترده‌ای دارد و می‌تواند اقشار بسیار وسیعی از جامعه را تحت پوشش قرار دهد و در نهایت موجب افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور شده و پیوند نزدیک‌تری بین مردم و صنعت بیمه برقرار کند.
حال در چنین شرایطی که هم و غم دکتر کاردگر و سایردست اندرکاران این شرکت مصروف پیدا کردن راهکارهای لازم برای فرهنگ‌سازی بیشتر بیمه در جامعه و ارائه خدمات نوین بیمه‌ای به مردم کشورمان است، معلوم نیست این تعداد معدود منتقد به چه دلیل از ارائه و اجرایی شدن طرح "مهر دانا” که طرحی کاملا مردمی و قانونی است بیم دارند و آن را تخریب می‌کنند؟
ناگفته پیداست که رقابت سازنده و سالم در صنعت بیمه فقط روی‌ آوردن به نرخ شکنی‌های غیرمنصفانه نیست، بلکه تنها راهکار آن در شرایط کنونی، پایبند بودن به قواعد و مقررات و آگاه بودن از نیازها و مطالبات مردمی است که روز به روز در هیاهوی زندگی شهری، در پی تهیه مایحتاج و نیازهای اقتصادی خود هستند، نیازهایی که اگر یک شرکت بیمه به آن نیندیشد و فکر نکند، بازار را از دست داده و شرکت‌هایی که هوشمندانه‌تر در این عرصه گام برمی‌دارند، می توانند پاسخگوی مطالبات و نیازهای برحق آنها باشند.
ایده جدید بیمه دانا دقیقا بر همین اساس و با همین هدفی که ذکر شد، تهیه و اجرایی شده و امیدواریم درسایه اقدامات و برنامه های کوتاه و بلندمدت مدیران ارشد این شرکت، درآینده نزدیک، اهداف درنظر گرفته شده محقق شود تا بار دیگر شاهد اعتلای نام این شرکت بزرگ در صنعت بیمه کشور باشیم.