:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

مشوق‌های ساخت در بافت‌های فرسوده بیشتر شود

شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید مشکل بافت فرسوده را هر چه زودتر حل کنیم، گفت: برای ساخت و ساز در بافت فرسوده مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است که به نظر می‌رسد باید این مشوق‌ها بیشتر شود.
کد خبر: ۱۳۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
اقتصادگردان- پیروز حناچی در جمع نمازگزاران مسجد ابوذر واقع در منطقه ۱۷، ضمن تبریک ایام دهه فجر و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: از نزدیک با مشکلات مردم منطقه ۱۷ آشنا هستم و تعداد زیادی از دوستان من در دوران دفاع مقدس اهل این منطقه بودند، عدد ۴۰۰۰ شهید با توجه به تراکم این منطقه عدد بالایی است و نشان از روحیه فداکارانه و سختکوشی اهالی این نقطه از شهر دارد. شهردار تهران با اشاره به موضوع فرسودگی بافت به عنوان یکی از مشکلات مهم این منطقه تصریح کرد: بخش‌هایی از منطقه ۱۷ مانند مناطق ۹، ۱۰، ۱۵، ۱۸ و ۱۹ جز مناطقی است که ابتدا بافت در آن ایجاد شد و بعد به اصول مهندسی و شهرسازی توجه شد.

حناچی تاکید کرد: باید مشکل بافت فرسوده در این منطقه را هر چه زودتر حل کنیم، چرا که خطر زلزله در تهران جدی است و باید کاری کنیم که حتی یک واحد هم در شهر تخریب نشود. البته برای ساخت و ساز در بافت فرسوده مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است که به نظر می‌رسد باید این مشوق‌ها بیشتر شود.

وی با اشاره به تراکم بالای جمعیت در این منطقه گفت: در شهرسازی معمولا با آیتم‌های تعداد خانوار، واحدهای ساختمانی و تعداد افراد در هر هکتار، تراکم را می‌سنجند و بر این اساس، این منطقه تراکم بالایی دارد و مشکلاتی را برای اهالی این منطقه به وجود آورده است. حناچی با اشاره به پروژه مربوط به مسیر عبوری خط راه آهن تهران - تبریز عنوان کرد: این پروژه از نظر طول و مساحت یکی از پروژه‌های کم نظیر است و با توجه به سازه بتنی آن نمی‌توان بارگذاری سنگینی روی آن انجام داد. با وجود این، برای این پروژه یک مناقصه رقابتی تعریف شده است و حدود ۱۰۰ شرکت طرح‌های خود را ارایه داده‌اند. حتی برخی از شرکت‌های خارجی نیز در این مناقصه شرکت کرده‌اند که یکی از این شرکت‌ها تجربه اجرای پروژه مشابهی را در بارسلونای اسپانیا دارد.