:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

بازار مسکن مسدود نیست

مصطفی‌ قلی خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه در بازار مسکن خرید و فروش انجام می‌شود و مسدود نشده است، گفت: اگر قیمت‌ها با قدرت خرید خانوارها تناسب داشته باشد، هم خانه‌های کوچک و هم خانه‌های بزرگ، مشتری خود را خواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
اقتصادگردان- قلی خسروی اظهار کرد: با وجود برخی گمانه‌زنی‌ها از رکود کامل در بازار مسکن، در ۱۵ روز ابتدای بهمن ماه ۱۳۹۷، معاملات ۱۳۰۰ فقره نسبت به ۱۵ روز ابتدای دی‌ماه افزایش یافت، البته اوضاع چندان مطلوب نیست که آن هم به کاهش قدرت خرید متقاضیا ن مربوط می‌شود. او افزود: نوسانات نرخ ارز طی سال‌های اخیر اثر منفی در بازار مسکن ایجاد کرده و تولید به اندازه‌ نیاز کشور نیست، زمانی که عرضه به اندازه‌ کافی در بازار مسکن وجود نداشته باشد، انباشت تقاضا موجب به هم خوردن توازن می‌شود، به همین دلیل دولت باید ساخت و ساز را در دستور کار قرار دهد که در این صورت بازار روال طبیعی خود را پیدا می‌کند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه لازم است به سمت صنعتی‌سازی برویم گفت: متراژ خانه‌ها باید مطابق سلایق همه گروه‌ها باشد و اگرچه در بسیاری از محله‌ها نیاز به متراژهای کمتر از ۸۰ متر داریم، اما در مناطق دیگر نیاز به واحدهای بزرگ متراژ دیده می‌شود، بنابراین نمی‌توانیم صرفاً آپارتمان‌های کوچک یا بزرگ متراژ را ملاک برنامه‌ریزی برای تولید قرار دهیم.