:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
رئیس اتاق بازرگانی تهران:

در چهار سال گذشته صدای بخش خصوصی بودیم

رئیس اتاق بازرگانی تهران معتقد است: در صورتی که اتاق بازرگانی قصد داشته باشد در سال‌های آینده نفود خود را تقویت کرده و بتواند دغدغه‌های این بخش را به دولت منتقل کند، همکاری و حضور در کنار هم اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
اقتصادگردان- مسعود خوانساری صبح امروز در نشست هیأت نمایندگان اتاق تهران، اظهار کرد: در روزهای پایانی دوره فعلی اتاق بازرگانی تهران خوشحالیم که توانستیم عملکرد نسبتاً قابل قبولی را در بخش‌های مختلف به ثبت برسانیم و امیدواریم همین روال در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی با بیان این‌که اتاق بازرگانی در چهار سال گذشته تلاش کرده از دو زاویه اقدامات مدنظر بخش خصوصی را دنبال کند، توضیح داد: یک موضوع به نحوه‌ی ارتباط اعضای اتاق با یکدیگر اختصاص داشت و موضوع دیگر مربوط به مطالبه‌گری بخش خصوصی از دولت بود. در حوزه نخست تلاش شد با بهبود راه‌های ارتباطی شرایط گسترش عضویت و همکاری بخش خصوصی با یکدیگر مهیا شود و در حوزه مطالبه‌گری نیز تلاش شد اقداماتی جدی انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: در طول این سال‌ها مقامات تراز اول کشور از معاون اول رئیس جمهوری گرفته تا دیگر اعضای کابینه در جلسات اتاق حاضر شدند و سخنان بخش خصوصی را شنیدند. امیدواریم این روال در آینده ادامه یابد و اتاق نیز به عنوان یک عامل اساسی در اقتصاد ایران به کار خود ادامه دهد.

خوانساری با بیان این‌که اتاق بازرگانی تهران توانسته در سطح بین‌المللی نیز نام خود را مطرح کند، اظهار کرد: ما در طول این سال‌ها چه در بخش‌هایی مانند آموزش و ترجمه و چه در حوزه‌هایی مانند حضور در بخش‌های بین‌المللی اقدامات مثبتی انجام داده است و قطعاً اگر تحریم یا بی‌تدبیری‌های اقتصادی نبود، امروز این اتاق نقش مهم‌تری را نیز در حوزه بین‌المللی ایفا می‌کرد.

وی خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی در طول این دوره چهار ساله تلاش کرده صدای بخش خصوصی باشد و امیدوار است در دوره‌های بعدی نیز همین عملکرد را ادامه دهد.