:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
دبیر کل اتاق بازرگانی تهران مطرح شد

مذاکره با سازمان ثبت شرکت‌ها از سوی اتاق بازرگانی

دبیر کل اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که مذاکرات قابل توجهی با سازمان ثبت شرکت‌ها از سوی اتاق بازرگانی تهران انجام شده، اظهار کرد: در صورتی که مراحل پایانی کار نیز طی شود می‌توان انتظار داشت که در حوزه ثبت شرکت‌ها در هفته‌های پیش‌رو خبرهای مثبتی برای اعضای اتاق مطرح شود.
کد خبر: ۱۳۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
اقتصادگردان- بهمن عشقی در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: در روزهای پایانی کار این دوره از اتاق بازرگانی خوشبختانه می‌توان از یک عملکرد مثبت و تأثیرگذار در سال‌های گذشته سخن گفت و امید داشت که این اقدامات در طی سال‌های آینده اثرگذاری خود را در گسترش فعالیت‌های بخش خصوصی نشان دهد.

وی معتقد است: با توجه به اقدامات زیرساختی مثبتی که در طول سال‌های گذشته صورت گرفته، اتاق بازرگانی امروز یکی از شاخص‌های بهره‌گیری از تجارب جهانی اقتصاد به‌شمار می‌رود و امروز این اتاق توانسته نام خود را در جمع ۱۴ اتاق بازرگانی مهم جهان مطرح کند.

به گفته وی اتاق بازرگانی تهران در دوره اخیر تلاش کرده در حوزه‌هایی مانند آموزش، مبارزه با فساد و فعالیت‌های بین‌المللی تفاوت‌های جدی را در قیاس با سال‌های قبل به وجود آورد که بررسی کارنامه اتاق این تفاوت را نشان می‌دهد.

دبیر کل اتاق بازرگانی تهران گفت: بحث بازرگان‌کارت نیز یکی از سازمان یافته‌ترین اقداماتی بود که در اتاق بازرگانی پیگیری شد، به زودی از سوی این اتاق در مجمع جهانی مطرح شده و پیگیری می‌شود.

عشقی با بیان این‌که معاونت بین‌المللی اتاق بازرگانی تلاش می‌کند با توجه به تحریم‌های جدید رویکرد خود را تغییر دهد، ادامه داد: خوشبختانه این معاونت در سال‌های برجام توانایی خود را به خوبی نشان داد و در ماه‌های اخیر نیز با وجود فشارهای جدید تلاش کرده با تغییر رویکرد حداکثر استفاده را از فضای موجود ببرد.

وی اضافه کرد: بحث ورود هیأت‌های حسن‌نیت اقتصادی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی است که در طول دوران تحریم پیگیری می‌شود و معاونت بین‌الملل امیدوار است که در روزهای تحریم بتواند نقش و نفوذ اتاق بازرگانی را در اقتصاد ایران افزایش دهد.