:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

مهلت 3 ساله و بخشودگی جرایم دیرکرد کشاورزان خسارت دیده در مخاطرات طبیعی

سازمان مدیریت بحران کشور با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و دو بانک مرکزی و کشاورزی ، با تدوین دستورالعملی برای کشاورزان خسارت دیده در مخاطرات طبیعی که سررسید بدهی‌های بانکی‌شان فرا رسیده، تسهیلاتی را اتخاذ کرد.
کد خبر: ۱۳۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
اقتصادگردان- اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این باره، گفت: کشاورزان خسارت دیده که سررسید بدهی آنها از تاریخ ۰۱/‏۰۷/‏۱۳۹۶‬ لغایت‬ ۲۹/‏۱۲/‏۱۳۷۹‬ است، می‌توانند از طریق کارگروه‌های شهرستانی نسبت به پیگیری امهال تسهیلات خود اقدام نمایند.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور با اشاره به سهم هریک از استان‌های کشور از مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال (موضوع بند ۴ مصوبه ۱۲۴۴۱۶ مورخ ۲۱/‏۰۹/‏۹۷‬ هیأت وزیران) در دستورالعمل اجرایی بند قانونی یادآور شد: توزیع شهرستانی سهمیه اعلام شده برای هر استان، بر عهده شورای هماهنگی مدیریت بحران هر استان می‌باشد.

معاون وزیر کشور درباره ترتیبات اجرایی معرفی افراد مشمول روند امهال تصریح کرد: ذی‌نفعان مشمول می‌باید درخواست خود و نام مؤسسه اعتباری عامل خود را به دبیرخانه کارگروه (مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان) اعلام نمایند تا دبیرخانه نسبت به بررسی و تأیید اولیه تقاضای ذی‌نفعان مشمول اقدام و نتایج را به مؤسسه اعتباری عامل اعلام نماید.

نجار افزود: مؤسسه اعتباری عامل موظف است نسبت به اعلام اصل و مانده تسهیلات و همچنین هزینه‌های مرتبط با بخشودگی سود، کارمزد و جرایم و امهال سه‌ساله تسهیلات هریک از ذی‌نفعان مشمول براساس مفاد این دستورالعمل، به دبیرخانه کارگروه اقدام نماید.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: کارگروه مربوطه با رعایت اولویت‌های تعیین شده در این دستورالعمل، حداکثر ظرف یک هفته پس از اعلام مؤسسه اعتباری عامل نسبت به اعلام ذی‌نفعان مشمول و همچنین تأیید هزینه‌های مربوطه در چارچوب سهمیه ابلاغی اقدام و مراتب را جهت اقدام نهایی به مؤسسه اعتباری عامل اعلام نماید.

وی افزود: مؤسسه اعتباری عامل موظف است پس از انجام اقدامات لازم جهت بخشودگی سود، کارمزد و جرایم متعلقه و هزینه امهال سه ساله، آمار استانی مربوطه را در مقاطع ماهانه به کارگروه و بانک مرکزی جهت انعکاس به مراجع ذی‌ربط اعلام نماید.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور اظهار داشت: کارگروه موظف است صرفاً در چارچوب سهمیه استانی تعیین شده نسبت به معرفی ذی‌نفعان مشمول به مؤسسه اعتباری عامل اقدام نماید.