:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون مسافری راه‌آهن اعلام کرد:

شرکت قطارهای مسافری ایجاد می‌شود

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مهمترین برنامه این شرکت در سال آتی را، ارتقای کمیت قطارهای حومه‌ای اعلام کرد و از احتمال ایجاد شرکت قطارهای مسافری خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
اقتصادگردان- سیدحسن موسوی با اشاره به مهمترین برنامه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در بخش مسافری طی سال ۱۳۹۸، اظهار کرد: در سال جاری برنامه بسیار خوبی در حوزه حمل و نقل مسافری ایجاد شد که در سال ۱۳۹۸ نیز ادامه و ارتقا خواهد یافت. علاوه بر این با توجه به تلاش‌های زیادی که جهت ارتقای کیفیت بخش مسافری در دستور کار قرار گرفت و ناوگان فرسوده و بالاتر از ۴۵ سال از رده خارج شد با برنامه‌ریزی مناسب و بهره‌وری بالا در استفاده از واگن‌های مسافری توانستیم رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۶ را تجربه کنیم.

وی ادامه داد: در سال آتی نیز طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته متناسب با توسعه زیرساخت‌های خطوط و اتصال برخی از استان‌ها به شبکه حمل و نقل ریلی با راه‌اندازی قطارهای بین شهری و کوتاه کردن فاصله حرکت قطارهای حومه‌ای، کمیت قطارها را نیز همانند کیفیت آن‌ها ارتقا خواهیم داد.

معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برنامه جامعی جهت مذاکره با کارخانجات ایرانی انجام شده تا در بخش حومه‌ای با تأمین منابع مالی نسبت به خرید ناوگان نو اقدام شود، اظهار کرد: در عین حال با توجه به هدف گذاری صورت گرفته برای سال آتی با توجه به اساسنامه شرکت قطارهای مسافری که در مرحله آخر قرار دارد و به احتمال زیاد قبل از پایان سال در هیأت وزیران نهایی می‌شود، شرکت قطارهای مسافری که دغدغه و تخصص آن صرفاً راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای است، ایجاد خواهد شد.