:
كمينه:۱۰.۴°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

‌سال خوش گندم برای کشور

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی، وضعیت کشت گندم سال زراعی جاری را در کشور و فارس، سالی خوش ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۳۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
اقتصادگردان- به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس، اسمعیل اسفندیاری‌پور در بازدید از مزارع گندم استان فارس، گفت: با توجه به وضعیت کشت مناسب، یکنواختی سطح سبز و استقرار بوته در مزارع این استان، اگر شرایط زراعی ما به همین صورت ادامه پیدا کند و در فصل بهار متوسط بارندگی دراز مدت نزدیک به نرمال داشته باشیم، امسال جز سال‌های خوش گندم خواهد بود.

اسفندیاری‌پور یادآورشد: علی‌رغم کاهش سطح زیر کشت گندم، سعی شده با اتخاذ روش‌های افزایش بهره‌وری آب از جمله آبیاری تیپ و قطرهای و مدیریت خوب، جبران کاهش سطح زیر کشت را داشته باشیم.

او با اشاره به راه‌اندازی پروژه مشترک با سیمیت در راستای افزایش تولید گندم، می‌گوید: روش‌های جدید کشت و کار از جمله کشت روی پشته‌های دائمی و کف‌کار با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و استفاده از ارقام جدید در دستور کار قرار گرفته تا با افزایش عملکرد و تولید به نوعی جبران کاهش سطح زیر کشت را داشته باشیم.

اسفندیاری‌پور با بیان این‌که در سنوات اخیر سطح زیر کشت گندم در کشور حدود ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده اما با اقدامات فنی و افزایش بهره‌وری تولید گندم افزایش یافته است، تاکید کرد: با همت کشاورزان و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی، پیش‌بینی می‌شود امسال برای چهارمین پیاپی از واردات گندم بی‌نیاز باشیم.