:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان مطرح کرد:

تعدد نمایشگاه‌های مبلمان مشکل‌زا شده است

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران مهم‌ترین مشکل صنعت مبل را برگزاری نمایشگاه‌های متعدد مبلمان در نقاط مختلف کشور عنوان و اظهار کرد: می‌توان با شرایط تحریم کنار آمد، اما مشکل برگزاری نمایشگاه از تحریم و تمام مشکلات دیگر مهم‌تر است.
کد خبر: ۱۳۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
اقتصادگردان- علیرضا عباسی با بیان اینکه نمایشگاه باید با هدف تبادل دانش فنی و آشنایی تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان برگزار شود، گفت: چیزی که در ایران انجام می‌شود فروشگاه است که با نام نمایشگاه برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها بزرگ‌ترین آسیب را به صنعت مبل وارد می‌کنند، تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی مبلمان سالی یک بار برگزار می‌شود که به توسعه صادرات نیز کمک می‌کند، اما برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در سطح شهر باعث ضرر به واحدهای صنفی کوچک می‌شود.

عباسی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه منبع درآمدی برای افراد خاص است، گفت: نمایشگاه‌ها حتی یک صدم بازار مبل را نیز پوشش نمی‌دهند و تعداد واحدهایی که در آن شرکت می‌کنند بسیار کم است.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران با بیان اینکه در این میان به شهروندانی که از نمایشگاه‌ها خرید می‌کنند نیز اجحاف می‌شود، اظهار کرد: فروشندگان برای اجاره نمایشگاه باید به ازای هر متر ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کنند که این هزینه اضافی را از خریداران دریافت می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه شکایت‌هایی از فروشندگان نمایشگاه‌ها به اتحادیه رسیده که هنوز مبل فروخته شده را تحویل خریداران نداده‌اند، گفت: بعضی از فروشندگان در این نمایشگاه‌ها فروشندگان بدون شناسنامه هستند و تنها به عنوان دلال کالاها را خرید و فروش می‌کنند.

تعاونی‌ها همچون زمان جنگ در فرآیند توزیع کمک کنند

عباسی در ادامه واردات پارچه، رنگ و یراق‌آلات به عنوان ماده اولیه تولید مبلمان به دلیل شرایط تحریم را از دیگر مشکلات این صنعت عنوان کرد، اما گفت که می‌توان در این زمینه از محصولات داخلی استفاده کرد و این مشکل مانع تولید مبل نمی‌شود.

وی افزود: واحدهای تولیدی در وضعیت اقتصادی فعلی کشور در مضیقه هستند، اما مشکل برگزاری نمایشگاه از تحریم و تمام مشکلات دیگر مهم‌تر است.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران همچنین از کمبود ام‌دی‌اف و نئوپان به دلیل ممنوعیت برداشت چوب از جنگل خبر داد و گفت: برخی از این کارخانه‌ها به دلیل کمبود چوب در مضیقه هستند و شیفت کاری خود را کم کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این بخش ناچار به واردات هستیم، اظهار کرد: برای کنترل قیمت‌ها بهتر است ارز دولتی به واردات تعلق گیرد، اما همچون زمان جنگ تعاونی‌ها در توزیع کالاهای وارداتی مشارکت کنند.