:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۷.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
مشاور عالی وزیر اقتصاد:

اهداف توسعه در شرایط جنگ اقتصادی باید واقع بینانه شود

مشاور عالی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اهداف توسعه اقتصادی باید واقع بینانه تر در نظر گرفته شود زیرا در شرایط جنگ اقتصادی نمی توان همه اهداف ایده آل برای یک شرایط عادی را پیش بینی کرد.
کد خبر: ۱۳۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
اقتصادگردان- محمد خزائی پنجشنبه شب در حاشیه بازدید از نمایشگاه 'بورس، بانک، بیمه و رفتارهای اقتصادی' در مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند 'دنیا بویژه آمریکا یک جنگ اقتصادی را با ایران شروع کرده است'.
وی اظهار داشت: علت این جنگ اقتصادی این است که تاکنون همه توطئه های علیه ایران با شکست مواجه شده و در شرایط کنونی ایران با آمریکا در یک نبرد اقتصادی قرار گرفته است و باید از هر ساز و کار داخلی و بین المللی برای کاستن تاثیر تهاجم مخالفین انقلاب تلاش کرد.
خزائی گفت: البته آمریکایی ها و دشمنان ما به اهدافی که برای منزوی کردن اقتصاد و به صفر رساندن تعاملات اقتصادی خارجی ایران در نظر دارند، نخواهند رسید.
مشاور عالی وزیر امور اقتصادی و دارایی در باره تلاش دولت برای حذف قوانین مخل فضای کسب و کار افزود: در این راستا معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد، رفع موانع حوزه کسب و کار را پیگیری می کند که موانع متعددی شناسایی شده و بیش از هزار مورد از قوانین مخل فضای کسب و کار حذف شده و مجوزهایی که لازم بوده نیز گرفته شده است.
وی اظهار داشت: در زمینه اصلاح برخی قوانین و مقررات در حوزه سرمایه گذاری نیز سازمان سرمایه گذاری جلسات متعددی را طی یک سال گذشته با قوه قضائیه، معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی و دستگاه های اجرایی مرتبط برگزار کرده است.
رئیس ‏سابق سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: موارد قابل اصلاح شناسایی و جمع بندی شده و برای اظهار نظر نهایی به معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری ارسال شده است تا موارد مرتبط با حوزه قانونگذاری به مجلس شورای اسلامی ارسال شود و موارد مرتبط با دولت نیز در هیات دولت بررسی و اصلاح شود.
خزائی افزود: جداول مربوط به اصلاحات موارد مرتبط با قانون سرمایه گذاری نیز مشخص شده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی که روز پنجشنبه در راس هیاتی از این وزارتخانه به مشهد سفر کرده است در نشست های مختلف با سرمایه گذاران خارجی و داخلی و فعالان بخش خصوصی استان خراسان رضوی در حاشیه نمایشگاه 'بورس، بانک، بیمه و رفتارهای اجتماعی' به بحث و بررسی مشکلات سرمایه گذاری پرداخته است.