:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

11کارگاه مهارت محور برای کمک به اشتغال دانشجویان ایجاد می شود

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تسهیلاتی برای ایجاد 11 کارگاه مهارت محور به منظور حمایت از اشتغال حین تحصیل دانشجویان ارائه می دهد.
کد خبر: ۱۳۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
اقتصادگردان- براساس بخشنامه ای که صندوق رفاه دانشجویان در اختیار دانشگاه های متقاضی دریافت تسهیلات کارگاه های مهارت محور قرار داده است، 11 کارگاه مهارت محور در دانشگاه فنی و حرفه ای و یک کارگاه در دانشگاه دامغان راه اندازی می شود.
هدف از ایجاد این کارگاه ها کمک به اشتغال حین تحصیل دانشجویان است. سقف حمایت مالی از این قبیل کارگاه ها 100 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد اعلام شده است.
پرداخت تسهیلات در دو مرحله انجام می شود. 50 درصد در زمان راه اندازی و شروع فعالیت کارگاه و مابقی اعتبار پس از ارائه گزارش گروه ناظر مبنی بر پیشرفت 50 درصدی طرح، پرداخت خواهد شد.
فرایند درخواست تسهیلات به منظور حمایت از کارگاه ها به این شرح است که ابتدا طرح توجیحی کارگاه به همراه مجوزهای قانونی لازم از مراجع ذی صلاح توسط دانشگاه به صندوق رفاه دانشجویان ارسال می شود.
بررسی و امکان سنجی طرح، تعیین مبلغ و چگونگی حمایت صندوق رفاه دانشجوی از سوی شورای حمایت، مرحله بعدی برای دریافت این تسهیلات است.