:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

خودروسازان موظف به حفظ حقوق مصرف‌کننده هستند

وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز پرداخت تسهیلات برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از هفته گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
اقتصادگردان- رضا رحمانی در یک برنامه تلویزیونی، با اشاره به اینکه تولید مستلزم سرمایه در گردش، نقدینگی، مواد اولیه و بازار است، گفت: امسال نیاز تأمین سرمایه در گردش در تولید به دلیل شرایط ویژه اقتصادی بیشتر شده است؛ بنابراین قرار شد ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی تزریق شود. به گفته او، تأمین نقدینگی از هفته قبل در بانک‌ها با هماهنگی بانک مرکزی شروع شده و با مصوبه شورای پول و اعتبار با سود ۱۸ درصد و ۱۴ درصد و در روستاها با سود ۶ درصد و ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

رحمانی همچنین با تاکید بر اینکه در صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی قراردادها باید به گونه‌ای تنظیم شود که حقوق مصرف‌کننده پایمال نشود، اظهار کرد: قراردادها باید بازنگری شود و قوانین مطابق با دستورالعمل‌ها تنظیم شود. همچنین باید به دستورالعمل‌های زمانی و قمیت عمل شود. او افزود: بنابراین همه خودروسازان موظف به حفظ حقوق مصرف‌کننده هستند و مردم نیز باید به خودروسازان داخلی اعتماد کنند. وزیر صنعت در ادامه با بیان اینکه در طرح تشدید نظارت با همکاری اصناف و تعزیرات و دادستان‌ها بازار به دقت رصد می‌شود، تصریح کرد: ذخیره‌سازی‌ها به اندازه مناسب انجام شده و برای رفاه حال مردم صادرات مرغ تا پایان ماه مبارک رمضان ممنوع شده است و اگر احساس شود که بازار داخل کمبود دارد واردات نیز مجاز خواهد بود. او هچنین از آغاز طرح پوشاک در ۵ استان به صورت پایلوت خبر داد و گفت: در حوزه لوازم خانگی و تولید بر تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تاکید شده است. رحمانی همچنین خاطرنشان کرد که راه‌حل مشکلات اساسی کشور حفظ تولید است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری این یک تکلیف است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اظهار کرد: در حوزه اقتصادی، صنعت، معدن و تجارت، در حوزه فناوری و علوم پیشرفته اقدامات خوبی انجام شده، اما بیان اقدامات و نکات مثبت و عملکردها نافی مشکلات نیست. او با اشاره به اینکه تا دو سال آینده شهرک‌های صنعتی به پیشرفت‌های قابل توجهی خواهند رسید، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۷۸ شهرک مصوب و به بهره‌برداری رسیده وجود دارد که در ۸۵۸ شهرک واگذاری زمین شروع شده و فعالیت ادامه دارد که نشان‌دهنده توجه خوب در بخش شهرک‌های صنعتی است. به گفته او، ایران یک کشور پرپتانسیل معدنی است که ۶۸ نوع ماده معدنی شناخته شده و ۵۱ میلیارد تن ذخایر قطعی دارد و با اکتشافات جدید نیز این اعداد به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت.