:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

افتتاح چند واحد تولیدی با حضور معاون وزیر تعاون در استان اردبیل

با حضور معاون پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارم یک گوشتی آرتاجوجه سبلان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
اقتصادگردان- در این مراسم که در روستای سولا از توابع شهرستان نمین برگزار شد، یک بخش از واحد تولیدی آرتاجوجه سبلان با ظرفیت اشتغالزایی ۵۰ نفر و ۲۲۶ هزار قطعه جوجه‌ریزی و هزیه بالغ بر ۱۰۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

عاطف ناصری، فرماندار نمین اظهار کرد: در شهرستان نمین ۵۱ طرح با اشتغالزایی ۲ هزار و ۱۱۱ نفر در حال اجراست که برای عملیاتی شدن این طرح‌ها یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

وی با بیان اینکه ۲۹ هزار نفر از مردم شهرستان نمین تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، از مسئولان وزارت تعاون خواست تا هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی نمایندگی تأمین اجتماعی در این شهرستان اقدام شود.

در این مراسم معاون پارلمانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به اینکه ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی و با دستور مستقیم مقام معظم رهبری برای توسعه اشتغال روستایی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای روستاهای استان اردبیل در نظر گرفته شده است که در هفته‌های آینده با اختصاص ۷,۰۰۰ میلیارد تومان دیگر شاهد تحول عظیم در اقتصاد روستایی کشور خواهیم بود.

میرهادی رومیانی با بیان اینکه همه مسئولان و کارگزاران نظام به سمت ارتقای خدمات‌رسانی به مردم حرکت می‌کنند، تصریح کرد: وسعت ارتزاق و روزی مردم در اولویت کارهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است تا با بهبود روابط کارگران و کارفرمایان بسترساز ارتقای سطح معیشت مردم شود.

همچنین امروز با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی واحد سورتینگ سیب زمینی در روستای آق بلاغ به بهره‌برداری رسید.

این واحد با سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۰ نفر کارگر فصلی و ۱۳ نفر نیروی ثابت در روستای آق‌بلاغ که قطب تولید سیب‌زمینی استان اردبیل است افتتاح شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در حاشیه افتتاح این واحد سورتینگ اظهار کرد: امروز در اردبیل سه طرح در حوزه‌های کشاورزی و اشتغال روستایی جمعاً با اعتبار بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان با حضور معاون وزیر به بهره‌برداری رسید.

استاندار اردبیل نیز گفت: عملیات احداث راه آهن اردبیل – پارس‌آباد و اتصال به خط ریلی جمهوری آذربایجان سال آینده بعد از تکمیل مطالعات اجرایی خواهد شد.

منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در مراسم افتتاح پروژه‌های متمرکز شهرستان اردبیل اظهار کرد: سالن آمفی‌تئاتر، کتابخانه و ساختمان دانشکده‌های متعدد در قالب پروژه‌های دانشگاه محقق اردبیلی به سرانجام رسیده است. در این ۴۰ سال در دانشگاه محقق اردبیلی تحولات اساسی رقم خورده به طوری که تعداد دانشجویان این دانشگاه به ۴۰ هزار دانشجو رسیده که این خود از برکات نظام اسلامی و مدیریت‌های توانمند علمی محسوب می‌شود.

وی یکی از پروژه‌های نیمه تمام و به خواب رفته استان را راه آهن اعلام و تصریح کرد: اگر تدبیر نداشتیم راه آهن تا ۱۵ سال آینده نیز در ریل بهره‌برداری قرار نمی‌گرفت اما با هدف‌گذاری انجام شده دهه فجر سال ۹۹ راه آهن اردبیل – میانه افتتاح خواهد شد.

استاندار اردبیل درباره تکمیل مطالعات و آغاز عملیات احداث راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد و اتصال به خط ریلی آذربایجان بیان کرد: این پروژه ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که بر اساس توافق انجام شده با مسئولان جمهوری آذربایجان قرار شده از هر دو طرف پروژه اجرایی سرعت و قوت بیشتری بگیرد.

بهنامجو اضافه کرد: ما در مقطع تحریم‌ها و محدودیت‌ها قرار داریم ولی باید با راهکارهای جدید به دنبال خروج از شرایط رکود باشیم تا پروژه‌هایی نظیر بیمارستان امام رضا (ع) اردبیل را با وحدت و همگرایی به سرانجام رسانده و در اختیار مردم قرار دهیم.

وی به تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث پایاب سد گیوی اشاره کرد و گفت: موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه را در تخصیص این منابع دریافت کردیم.

استاندار اردبیل به ساخت ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه ظرف ۴ سال آینده اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۲ کیلومتر بزرگراه در این استان وجود دارد که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حتی یک متر نیز راه اصلی در اردبیل نداشتیم.