:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

رشد ۱۷ درصدی پذیرش افراد بی‌سرپناه در سال جاری

آمارهای سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران نشان می‌دهد که پذیرش افراد بی‌سرپناه در گرمخانه‌های شهرداری در 9 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۷ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۳۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
اقتصادگردان- آمارهای سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از فعالیت گرمخانه‌ها و سامانسراها نشان می‌دهد که در ۹ ماه اول امسال ۱۱ هزار و ۹۰۸ زن در گرمخانه منطقه ۲۲ پذیرش شدند. در همین مدت ۱۳۷ هزار و ۱۰۷ مرد در بزرگ‌ترین گرمخانه تهران یعنی «خاوران» حضور داشتند. براساس آمارها ۴۲ هزار و ۷۱۶ نفر شب از این افراد تنها در آذرماه در گرمخانه‌ها حضور داشتند. براین اساس، نهمین ماه سال را می‌توان شلوغ‌ترین زمان در گرمخانه‌ها دانست.

علاوه بر این، آمارها حاکی از آن است که در ۹ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۷ درصدی در پذیرش افراد بی‌سرپناه در گرمخانه‌ها رو به رو بودیم که یکی از دلایل این موضوع افزایش تعداد گرمخانه‌ها است.

همچنین، آمارهای سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در مورد تعداد افراد پذیرش شده در سامانسراها حکایت از آن دارد که در ۹ ماهه اول امسال هزار و ۸۹۸ مرد شامل هزار و ۱۷۷ متکدی و ۷۲۱ بی‌خانمان در سامانسرای اسلامشهر حضور داشتند. ۹۲۵ زن شامل ۵۹۹ متکدی و ۳۲۶ بی‌خانمان نیز در همین بازه زمانی در سامانسرای لویزان پذیرش شدند. آمارهای مربوط به سن افراد حاضر در سامانسرای لویزان نیز نشان می‌دهد که گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال و ۳۱ تا ۴۰ سال به ترتیب بیشترین فراوانی را داشته‌اند.  همچنین، در اسلامشهر گروه‌های سنی ۵۰ تا ۷۰ سال و ۵۰ تا ۶۰ سال بیشترین تعداد حاضران را تشکیل می‌دهند. برخلاف افزایش تعداد مراجعان به گرمخانه‌ها در سال ۹۷، سامانسراها در ۹ ماهه اول امسال با کاهش تعداد جامعه هدف رو به رو بودند؛ به این معنی که سال گذشته تا پایان آذرماه حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانسراهای اسلامشهر و لویزان پذیرش شدند و امسال این تعداد به ۲ هزار و ۸۲۳ نفر کاهش یافت.