:
كمينه:۱۰.۴°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بارش برف و باران از شنبه

سازمان هواشناسی کشور برای اکثر استان‌های کشورمان در روزهای جمعه ۱۹ بهمن ماه، شنبه و یکشنبه هفته آینده، بارش برف و باران پیش‌بینی کرد.
کد خبر: ۱۳۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
اقتصادگردان- سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از روز جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور، بارش باران و برف و در بعضی ساعات وزش باد شدید در استان‌های واقع در نوار غربی پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه با تشدید سامانه بارشی، گستره بارش‌ها دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز را نیز فرا خواهد گرفت. روز یکشنبه فعالیت این سامانه محدود به سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور خواهد بود همچنین قسمت جنوبی این سامانه از روز یکشنبه تا روز سه‌شنبه در جنوب و جنوب شرق کشور فعال است که اطلاعات تکمیلی در خصوص این سامانه در اطلاعیه‌های بعدی صادر خواهد شد. ر این اساس وضع هوای کشور طی هفته آینده به‌شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

جمعه: بارش برف و باران گاهی وزش باد در استان‌های ایلام، لرستان، غرب چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی.

شنبه: بارش برف و باران و وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، غرب کرمان و بارش باران گاهی وزش باد شدید در استان بوشهر.

یکشنبه: بارش باران گاهی وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و بارش برف در استان‌های اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های هرمزگان و جنوب فارس. شایان ذکر است به‌سبب بارش برف و کولاک در نقاط کوهستانی و سردسیر مناطق ذکرشده، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، مه‌آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد.