:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس سازمان اداری و استخدامی مطرح کرد

تلاش برای بهتر شدن وضع معیشتی کارکنان دولت

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: به رغم شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش دولت بر این است تا وضعیت معیشتی مطلوبی را برای کارکنان دولت فراهم آورد که در این زمینه خبرهای خوشی نیز در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
اقتصادگردان- جمشید انصاری در جلسه شورای اداری استان اردبیل با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: بعد از گذشت ۴۰ سال ملت ایران در تحقق اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی گام‌های جدی برداشته به طوری که ما در بازدیدی که از شهرهای شمالی استان اردبیل داشتیم نمود و نشانه‌هایی از این خدمات‌رسانی را به ویژه در احداث بیمارستان‌ها و تلاش برای تأمین سلامت مردم مشاهده کردیم.

وی به ۴۰ سالگی انقلاب به عنوان دوران بلوغ و دستاوردهای عظیم ۴۰ ساله اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه برق‌رسانی و آبرسانی بیش از ۹۵ درصد ساکنان مناطق شهری و روستایی، در حوزه آموزش و سوادآموزی تا ۹۰ درصد مردم ایران بهره‌مند از این خدمات شدند و به لحاظ توسعه مراکز دانشگاهی و همچنین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم و در بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری و همچنین فناوری‌های جدید دستاوردهای نظام اسلامی بی‌نظیر بوده است.

معاون نیروی انسانی رئیس جمهوری تصریح کرد: در تشریح و تبیین این دستاوردها جای هیچگونه مناقشه‌ای وجود ندارد و ما به جای حرف زدن بهتر است راجع به انقلاب به شکل عینی و ملموس اقدام کنیم تا در یک شرایط مقایسه‌ای وضعیت قبل و بعد از انقلاب اسلامی به عینه بازگو شود.

انصاری یکی از جهت‌گیری‌های مهم انقلاب اسلامی را محرومیت‌زدایی دانست و گفت: با همین نیت کارهای عمرانی و سرمایه‌گذاری‌های کلان در مناطق محروم انجام شده که در ظاهر چندان صرفه اقتصادی به همراه نداشته، اما به دلیل کارکرد نظام اسلامی در حوزه محرومیت‌زدایی این کارها عملیاتی شده است.

وی به اظهارات وزیر نفت اشاره کرد و افزود: وزیر نفت در یکی از جلسات هیئت دولت به صراحت اعلام کرد که ما ۸ برابر محیط کره زمین لوله‌کشی گاز را در کشور آن هم بعد از انقلاب انجام دادیم که مقصد نهایی و اصلی این اقدامات رفع محرومیت از چهره روستاها بوده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و افزایش جمعیت ایران از ۳۲ میلیون به ۸۲ میلیون نفر بسیاری از زیرساخت‌ها، امکانات و تأسیسات در شهرهای بزرگ و کوچک و به نیت رضایتمندی مردم فراهم آمده هر چند که در این مسیر فراز و نشیب‌ها و تهدیدها و تحریم‌های مختلفی را سپری کرده‌ایم.

انصاری صیانت ملت ایران را از دستاوردهای انقلاب اسلامی و تلاش برای تحقق آرمان‌های الهی دانست و بیان کرد: ما هر چند امروز بسیاری از دستاوردها و کارهای انجام شده را به مرور زمان فراموش کردیم اما باید این واقعیت را بپذیریم که به دلیل بزرگی آرزوها امروز با برخی نارضایتی‌ها روبرو هستیم در حالی که بهتر است با مشاهده گذشته تأسف‌بار خودمان در نظام طاغوت شرایط مطلوب امروزی را مورد پذیرش قرار دهیم.

وی به ۱۰ میلیون فارغ‌التحصیل دانش‌آموخته دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: وظیفه کارگزاران نظام و مسئولان امر این است تا با این همه عناد دشمن زمینه کار و اشتغال را برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مهیا کنند تا همچنان ابتکار عمل و حرکت‌های تحول‌آفرین در دست ما باشد.

معاون نیروی انسانی رئیس جمهوری به حساسیت مناطق مرزی و ضرورت توجه به اشتغال جوانان در این مناطق با بهره‌گیری از ظرفیت مرزنشینی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: انتظار داریم شورای نگهبان هر چه سریع‌تر مجوز راه‌اندازی منطقه آزاد را در این استان صادر کند تا در بهترین شرایط اقتصادی مردم این منطقه به امرار معاش بپردازند.

انصاری به شرایط جنگی و بحرانی کنونی با در نظر گرفتن یک مدیریت توانمند اشاره و اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی بیمارستان ۱۰۸ تختخوابی امام رضا در اردبیل و ۱۶۰ تختخوابی در پارس‌آباد برای سال آینده پیش‌بینی ردیف استخدامی برای این بیمارستان‌ها را مدنظر قرار خواهیم داد تا در این پروژه‌ها که با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰ میلیارد تومانی اجرایی شده شاهد جذب نیرو و فعالیت این مراکز در ارائه خدمات به مردم باشیم.

وی از صدور مجوز استخدام برای ۲۲ هزار تخت بیمارستانی در کشور خبر داد و بیان کرد: با توجه به فرآیند اداری و برگزاری آزمون مستقل که وزارت بهداشت انجام می‌دهد پیش‌بینی می‌کنیم نیروهای این بیمارستان‌ها در سال آینده جذب شده و مراحل استخدام آنها انجام شود.

معاون نیروی انسانی رئیس جمهوری به وضعیت نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی در استان اشاره کرد و گفت: ما در این استان ۳۸ هزار کارمند دولت داریم که نسبت کارکنان این استان به کارکنان دولت ۱.۷۳ درصد است در حالی که جمعیت این استان ۱.۵ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود که این آمارها نشان می‌دهد نسبت کارکنان این استان بیشتر از سهم جمعیتی این استان است.