:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
معاون وزیر نیرو خبر داد

بهره‌مندی ۷۵ درصد روستانشینان از آب شرب سالم

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی، ۱۰ درصد مردم روستاها از آب شرب سالم استفاده می‌کردند، اما اکنون ۷۵ درصد روستانشینان از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۱۳۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
اقتصادگردان- محسن بختیار شامگاه (سه‌شنبه) در مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی مجتمع آب‌رسانی ۱۲ روستای گلپایگان و عملیات اجرایی پروژه آب‌رسانی به روستاهای وانشان و امیریه، اظهار کرد: در پروژه آب‌رسانی گلپایگان ۴۲ روستا و خوانسار ۲۲ روستا را تحت پوشش قرار خواهد داد و منابع این دو پروژه از طریق اعتبارات ملی و صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو در رابطه با برق رسانی‌های انجام شده گفت: در سال ۱۳۵۷ ظرفیت نیروگاه‌های ایران ۷ مگاوات بود، اما هم‌اکنون به ۸۰ مگاوات رسیده است و اکنون تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

همچنین مدیرعامل شرکت آبفار استان اصفهان، اظهار کرد: در ایام الله دهه فجر در کل استان، ۳۳ پروژه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که بالغ بر ۶۷ هزار نفر و ۸۵ روستا از این پروژه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

محمدحسن قرائتی گفت: برای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال هزینه می‌شود؛ هم‌چنین در این ایام ۱۲ پروژه آب‌رسانی کلنگ‌زنی می‌شود که دو پروژه در شهرستان گلپایگان است و جمعیتی حدود ۱۷ هزار نفر از آن بهره‌مند خواهند شد. تلاش ما بر این است که اکثر این پروژه‌ها قبل از تابستان سال آینده در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد.