:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
مدیرعامل بیمه ایران مطرح كرد:

بدهي سنگين برخي شركت ها و بنيادها به صنعت بيمه

بدهي تعدادي از نهادها، بنيادها، برخي وزارتخانه ها و شركت هاي بزرگ به شركت هاي بيمه، يكي از مشكلات اصلي شركت هاي بيمه است كه از يك سو كاهش درآمد ها و از سوي ديگر، انباشت بدهي شركت هاي بيمه را موجب شده و بدهي هزار ميليارد توماني بنياد شهيد، بدهي 1500 ميليارد توماني يكي از شركت هاي خودروسازي، بدهي آموزش و پرورش از جمله اين بدهي هاي سنگين به صنعت بيمه است.
کد خبر: ۱۳۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

اقتصادگرداندر اين زمينه، پور کیانی مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به طلب بالای این شرکت از برخی از نهادها، گفت: بنیاد شهید هزار میلیارد تومان به بیمه ایران بدهی دارد. بدهی ۱۵۰۰ میلیاردی يكي از شركت هاي خودروسازي به صنعت بیمه نيز از جمله طلب هاي بزرگ شركت بيمه است. 
ويبه بنیاد شهید و وزارت آموزش و پرورش به عنوان دو بدهکار اصلی شرکت بیمه اشاره و اظهار کرد: حدود ۵۰ درصد از طلب بیمه ایران از این دو نهاد دریافت شده است، اما بنیاد شهید همچنان هزار میلیارد تومان بدهکاری به بیمه ایران دارد. همچنين بدهی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی یکی از خودروسازان بابت صدور بیمه‌نامه خودروهای صفر کیلومتر به صنعت بيمه از جمله رقم هاي بزرگ طلب شركت هاي بيمه است. 
وي با بیان اینکه خسارت های ساختمان پلاسکو به صورت کامل پرداخت شده است، گفت: ۸۰ درصد خسارت هایی زلزله سر پل ذهاب و کرمانشاه را در همان هفته های ابتدایی پرداخت کردیم و اکنون موردی نداریم که درخواست پرداخت خسارت داشته باشد و پرداخت انجام نشده باشد.
وي در خصوص پایبندی خودروسازان به بیمه خودروهای صفرکیلومتر خاطرنشان کرد: ایران خودرو همکاری خوبی را با صنعت بیمه داشته و شرکتهایی که در این حوزه فعال هستند، تحت نرم افزار طراحی شده فعال هستند و تقریبا می توان گفت که ایران خودرو، بدهی های خود را با فاصله کمی پرداخت کرده است، ولی یکی از خودروسازان مهرماه سال جاری با فشار زیاد به این نرم افزار پرداخت، اما از آنجا که حق بیمه پرداخت نمی کرد، فقط به صورت نقدی، صدور بیمه نامه برای آنها صورت می گیرد. 
پورکیانی در خصوص تشکیل کنسرسیوم انرژی برای بیمه نفتکش ها خاطرنشان کرد: ده شرکت بیمه در این حوزه فعال هستند و تلاش داریم تا تعداد شرکتها را افزایش دهیم. بر این اساس امیدواریم موافقت لازم برای عضویت تعداد بیشتری از شرکتهای بیمه فعال در حوزه انرژی را از این کنسرسیوم اخذ کنیم.
وي با بیان اینکه تلاش داریم تا در چارچوب بنگاهداری، سودآوری خوبی را نیز در صنعت بیمه تجربه کنیم، گفت: علیرغم تعهداتی که دولت به عهده ما قرار داده است، تلاش داریم که سودآوری در شرکت را هم مدنظر قرار دهیم. این در حالی است که شش اولویت را هم برای خود مشخص کرده ایم که مهمترین آن، کنترل نقطه سر به سر است تا حاشیه سود و زیان مشخص باشد.